șofer în trafic – unul bun face școala la prima

Traficul sibian este din ce în ce mai aglomerat. Sute de mașini noi apar în fiecare lună pe șosele, așa că unui șofer îi este din ce în ce mai greu să se descurce, mai ales dacă este începător. Și dacă a făcut școala de șoferi cu un instructor cam la fel de ”bine„ pregătit ca el, claxoanele îl vor urmări mereu. Așa că voi, viitori șoferi, alegeți bine – din Prima. Adică Școala de șoferi Prima, cea care are cea mai mare promovabilitate dintre toate școlile din oraș.

Instructori de meserie
Poate cel mai important atuu al școlii de șoferi Prima este faptul că toți cei 14 instructori auto fac acest lucru ca meseria de bază. Iar acest fapt înseamnă că au experiență, sunt dedicați și știu foarte bine cum să transmită tainele șofatului mai departe. ”Alți instructori fac acest job ca pe ceva suplimentar, și atunci nici calitatea serviciilor nu este superioară. La Prima majoritatea instructorilor lucrează aici încă de la deschidere, iar acesta este exclusiv serviciul lor. Asta înseamnă că s-au specializat în timp, au acumulat experiență. Nu tratează orele cu elevii ca pe un job part-time, ci ca pe unul în care responsabilitatea este maximă”, spune Dragoș Năstase, administrator SC Prima Trans SRL.

Școala de șoferi Prima are cea mai mare promovabilitate la examenele auto. Acest lucru se datorează, pe lângă instructorii cu experiență, și profesorului de legislație. ”La fel, profesorul de legislație lucrează de mult timp la noi și este unul foarte bun, care transmite informația foarte ușor către elevi. Mai mult, concepem testele de la orele de legislație împreună, și le facem mai grele decât cele de la examen, astfel că atunci când elevii merg la sală chestionarul de acolo li se pare mai ușor și se descurcă foarte bine”, spune Dragoș Năstase.

șofer în trafic – unul bun face școala la prima

Mașini pentru toată lumea
Cei care își doresc să obțină carnetul de conducere pot alege la Prima mașina pe care să învețe sau instructorul care să le predea. ”Avem 15 autoturisme, diferite modele, două camioane, un autobuz pentru categoria D, șase motociclete. Avem și cursuri pentru categoria BE extins adică mașină mică cu remorcă până în 4250 de kilograme. Așadar, la noi se pot face cursuri pentru absolut toate categoriile”, spune Dragoș Năstase.

Primii la promovabilitate
Din anul 2009 școala de șoferi Prima s-a aflat mereu în topul promovabilității la examenul auto. ”Nu am coborât niciodată ștacheta. Ne dorim ca elevii noștri să fie niște șoferi pregătiți pentru trafic. Dar, nu toată lumea poate obține aptitudinile necesare în cele 15 ședințe obligatorii. De aceea, pentru a fi siguri că elevul va ieși din școală cât se poate de bine pregătit, acolo unde instructorul vede că ar fi loc de îmbunătățiri îi propune elevului să mai facă niște ore în plus. Ne dorim ca elevul să fie cât mai pregătit în fața examinatorului și să iasă din școala noastră cu cât mai multe lucruri însușite”, spune administratorul Prima. Acesta este de părere că pentru ca un elev să începe să șofeze cu cât mai multe abilități dobândite în timpul școlii ar fi nevoie de 30 de ore de condus cu instructor, dar acest lucru ar însemna dublarea costului școlii de șoferi.

șofer în trafic – unul bun face școala la prima

Școlile mari, dezavantajate
Chiar dacă școala de șoferi Prima este pe locul 1 în topul promovabilității companiilor din Sibiu – 38,35%, mai are foarte puțin până ajunge la cele 40% de procente de promovabilitate impuse de ordinul Ministerului Transporturilor 733/25.04.2013. Acesta spune că activitatea școlii trebuie suspendată o lună în primul an, trei luni în al doilea și șase luni în al treilea an dacă nu se atinge acest procent. Asta înseamnă că toate școlile de șoferi din Sibiu ar trebui închise. Și asta contravine cumva cu activitatea școlilor mari. ”Pe piață este o concurență neloială. Și asta pentru că s-au deschis foarte multe școli de șoferi. Nu sunt calitative, mărturie stă faptul că unele au promovabilitate 7%, 15, 20%, sunt chiar și cu promovabilitate 0. Faptul că sunt foarte multe școli mici ne dezavantajează pe noi, cei cu școli mari, care investim în infrastructură, instructori…Elevii se împart, iar acolo unde nu se oferă calitatea serviciilor nici promovabilitatea nu este mare, dar în schimb, dacă acei elevi ar veni la noi și li s-ar oferi condiții pentru învățare, cel mai probabil ar trece testele”, este de părere Dragoș Năstase.

Examinatori prea exigenți
Județul Sibiu se află pe ultimele locuri la promovabilitatea examenului auto. Asta poate că este și din cauza examinatorilor care sunt mult mai stricți ca în alte părți. ”La Sibiu examinatorii sunt puțin prea exigenți, cred eu. Elevii nu iau examenul din cauza unor greșeli mărunte. Da, dacă face ceva grav, sau dacă repetă aceeași greșeală de mai multe ori este normal să nu îi dai examenul. Dar, dacă a uitat să semnalizeze, de exemplu, poate că ar mai putea primi o șansă. Și mai trebuie ținut cont și de faptul că la un examen auto elevul are foarte multe emoții”, spune Dragoș Năstase.

șofer în trafic – unul bun face școala la prima

Cei mai mulți nu trec de proba practică
La nivelul județului Sibiu sunt înregistrate 58 de școli de șoferi, dintre care 27 sunt înregistrate ca PFA-uri.
În anul 2018 pentru susținerea examenului auto s-au înscris 13.805 persoane. Dintre acestea, 6.976 de persoane au obținut calificativul ADMIS, iar 6.829 persoane au obținut calificativul RESPINS. Astfel, procentul de promovabilitate la proba teoretică a fost de 50,53%, în ușoară scădere față de anul 2017, când procentul de promovabilitate a fost de 51,31%.

La proba practică, au fost examinate 16.267 de persoane, față de 16.606 în anul 2017. Dintre acestea, 6.080 au obținut calificativul ADMIS, iar 10.167 au fost respinse. Procentul de promovabilitate a fost de 37,42%, în creștere față de anul 2017, când promovabilitatea la proba practică a fost de 34,54%. În anul 2018, au fost editate 20.004 permise de conducere, cifra include și permisele preschimbate.

Ultima oră

Comentariul meu