Drumul care face legătura între Sibiu și Vâlcea, DN7, pare a fi un fel de capcană a morții pentru cei care îl traversează. Este deja la oridinea zilei să se petreacă un accident rutier în zona respectivă.
DN 7 este al doilea drum naţional ca lungime din România. Leagă Bucureştiul de Vama Nădlac, având 525 km lungime. Este cunoscut, de asemenea, ca drum european – E 81. Judeţul străbătut pe cea mai întinsă distanţă, de aproximativ 90 de km, este Vâlcea. Valea Oltului şi Dealul Negru sunt cunoscute printre cele mai periculoase porţiuni din acest drum, notează adevarul.ro. Cea mai mare parte a traficului greu, de tranzit, între Muntenia, Oltenia şi Ardeal, spre centrul şi vestul Europei, traversează acest tronson sinuos cu multe curbe periculoase.
„Condiţiile meteorologice, nefavorabile pe timp de noapte, coroborate cu marcajele rutiere vechi, şterse, care abia se mai observă, au transformat călătoria pe DN7 într-o adevărată loterie”, atrăgeau atenţia anul trecut reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura. Potrivit datelor statistice, tronsonul cu cele mai multe incidente este cel care traversează Valea Oltului, fiind deseori blocat din cauza accidentelor, căderilor de pietre, inundaţiilor şi alunecărilor de teren. Pe această porţiune, sunt multe locuri considerate puncte sau „capcane ale morţii” unde au loc constant accidente rutiere.
Planul roșu de intervenții, activat de multe ori pe Valea Oltului
Una dintre capcanele morții se află pe raza localității Bujoreni învecinată cu municipiul Râmnicu Vâlcea. Este vorba despre aproximativ 1 kilometru de drum pe care, în rampă, există două benzi pe sensul de mers Sibiu – Râmnicu Vâlcea, iar pe sensul opus, pentru cei care coboară panta, nu este decât o bandă. În zonă sunt două curbe deosebit de periculoase. Cu toate acestea, se circulă cu viteză şi de cele mai multe ori imprudent. Poliţiştii şi localnicii, deopotrivă, recunosc că singura perioadă mai liniştită în acest sens a fost cea în care a existat un radar fix montat la intrarea pe porţiunea cu pricina, lângă sediile Poliţiei şi al Primăriei Bujoreni, fiindcă şoferii cunoşteau situaţia şi frânau, în loc să accelereze cum se întâmplă acum.
Accidente mortale – Prea multe suflete au pierit în „Capcana Morții”
Lunar, o persoană își pierde viața într-un accident pe Valea Oltului. De asemenea, aproape zilnic sunt răniți aici. De ani de zile, se aşteaptă ca porţiunea să fie delimitată prin separatoare de sens care ar putea preveni producerea unor astfel de tragedii. Cum s-a întâmplat şi la începutul acestei săptămâni, când un microbuz cu pasageri s-a răsturnat pe şosea, după ce a fost acroşat de remorca unui TIR condus de un bielorus. Potrivit informaţiilor oferite de Poliţia vâlceană, şoferul TIR-ului a pierdut controlul volanului în curbă, pe sensul de mers Râmnicu Vâlcea – Sibiu, unde există doar o bandă, iar remorca a intrat pe contrasens, lovindu-se de microbuz. S-a declanşat „Planul roşu de intervenţii”, o persoană a murit ulterior, din cauza leziunilor suferite, iar alte patru au fost internate la Spitalul Judeţean de Urgenţă Vâlcea.
Purrtător de cuvânt CNAIR: Valea Oltului, în planul CNAIR pentru montarea de parapeţi
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, a declarat pentru adevarul.ro că se află în derulare, de ani de zile, un program pentru montarea de separatoare pe mai multe porţiuni de drumuri naţionale care permit acest lucru. „Este un program multianual. În ultimii ani s-au tot montat separatoare, atât pe DN 7, cât şi pe DN 1, DN 6, peste tot. Dar, totul depinde de cum evoluează acest program multianual. fiindcă nu putem monta toţi parapeţii odată. Avem o relaţie foarte bună cu Poliţia, de colaborare, ţinem cont de ei, cunosc situaţia şi sunt informaţi când urmează să se facă astfel de lucrări. Ştim de probleme, luăm întotdeauna măsuri, depindem şi de bugete şi de capacitatea firmelor de a implementa proiectele. Dar nu le lăsam de izbelişte, tot timpul le avem în vedere”, ne-a asigurat Alin Şerbănescu. Despre momentul în care urmează să fie amplasaţi parapeţii, Alin Şerbănescu ne-a mai spus: „Anul acesta, ştiu că este în plan Valea Oltului sau o parte din ea, cu excepţia zonelor unde sunt alunecări sau alte probleme, unde întâi trebuie să se facă reparaţii. Separatoarele de sens pot fi montate doar acolo unde drumul o permite: drum cu trei sau patru benzi şi dacă este posibilă intervenţia în cazul unui accident: a poliţiei, pompierilor, SMURD-ului etc.”, ne-a mai explicat purtătorul de cuvânt al CNAIR despre condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească porţiunea de drum pentru a fi montaţi parapeţi.
DN7 – porțiunea din județul Sibiu – mai puține accidente
Pe DN7, între Veștem și Lazaret, s-au petrecut mai puține accidente față de porțiunea din județul Vâlcea. De la începutul anului și până acum au avut loc două accidente rutiere grave, precizează Elena Welter, purtător de cuvânt al IPJ Sibiu. În primul, un pieton ce se afla pe partea carosabilă a decedat, iar în cazul celuilalt accident, a rezultat o persoană în stare foarte gravă, evenimentul rutier având loc din cauza nepăstrării distanței.
De asemenea, în perioada ianuarie – mai 2019, au avut loc șapte accidente rutiere ușoare, soldate cu rănirea a 12 persoane. Principalele cauze ale accidentelor au fost: nepăstrarea distanței, viteza neadaptată, neacordarea de prioritate pietonilor și neatenția.
DN7 / E81 – în topul celor mai periculoase drumuri din România
Şoseaua care leagă Bucureştiul de Piteşti şi apoi de Sibiu, pe Valea Oltului, este al doilea drum din topul celor mai periculoase din ţară, potrivit unei statistici a Poliţiei Rutiere. În fiecare zi, peste 360.000 de maşini tranzitează DN 7, care este considerat o alternativă la DN 1 pentru drumul spre Ardeal.
Sursa: adevarul.ro