Municipalitatea vrea să repare complet cel mai vechi pod peste Cibin din Sibiu. Este vorba despre podul de piatră din Terezian, aflat în prelungirea străzii Gladiolelor.
Potrivit caietului de sarcini publicat pe site-ul Primăriei, se vor realiza reparații capitale ale Podului de Piatră, numit și Podul Maria Tereza, întrucât acesta asigură legătura între strada Gladiolelor și strada Cibinului. În plus, pe lista obiectivelor se află și realizarea unei legături între cartierul Terezian și cartierul Gării și se preconizează, totodată, realizarea unei legături directe cu zona centrală.
Podul are o lungă istorie. Acesta a fost construit în anul 1908, din piatră, fiind o noutate, fiindcă, la acea vreme, toate podurile din Sibiu fuseseră construite din material lemnos. La peste o sută de ani de la construire, podul prezintă un grad avansat de degradare care impune realizarea reparațiilor.
„Având o construcție specifică anilor 1900, respectiv cu parapeți și stâlpi ornamentali din beton, se dorește păstrarea modelului arhitecural, conservarea și punerea în valoare a acestui aspect, acest pod fiind clasificat ca monument istoric”, se arată în caietul de sarcini.
Obiectivele principale care se urmăresc sunt:
– creșterea siguranței circulației autoturismelor şi circulației pietonale;
– creșterea confortului;
– crearea unei rute scurte si sigure de circulatie;
– conservarea acestui pod, monument istoric;
Prin rezolvarea acestor probleme se vor optimiza o serie de alti factori esențiali:
– cantitatea de noxe emanate de mijloacele de transport;
– reducerea cantității de zgomot şi de vibrații;
– modernizarea acestui pod va pune în evidență specificul istoric al Municipiului Sibiu și este impus de păstrarea și conservarea acestor valori.
Modernizarea trebuie să aibă în vedere și următoarele aspecte:
– Realizarea unui pod care să respecte solicitările și criteriile legislației în vigoare, să prezinte
siguranță în exploatare;
– Conservarea elementelor arhitecturale specifice;
– Pentru semnalizarea orizontală se vor executa marcaje rutiere cu vopsele bicomponente;
– Realizarea iluminatului public și arhitectural. Se va avea în vedere montarea de corpuri de iluminat cu aspect specific construcției podului, care să asigure un iluminat eficient dar care să pună în valoare structura podului (leduri);
– Proiectantul va studia modul de colectare și evacuare a apelor pluviale;
– Lucrări de protecție a malurilor și a albiei.
Podul de pe Șoseaua Alba Iulia trebuie distrus și construit unul nou ca cel construit la Piața Cibin. Același lucru este valabil și pentru podul de pe strada rusciorului, podul din Vasile Aaron, podul Gării unde se află mall ul si podul de la obor.