Mall-ul de la Gară și extinderea Shopping City plasează Sibiul într-un top select la nivel național

2019 se anunță a fi un an bun pentru Sibiu. În curând sunt gata lucrările de extindere de la Shopping City Sibiu, urmând apoi să se deschidă noul mall, cel de la Gară, și anume Festival Centrum.

Potrivit rapoartelor Bucharest Retail Market și Romania Retail Regional Cities, lansate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, Sibiul, alături de Timișoara și București, vor atrage, în acest an 70% din livrările spațiilor comerciale.

„Ținând cont de proiectele aflate în prezent în construcție, livrările de spații comerciale vor accelera în acest an spre nivelul de 140.000 de metri pătrați, Sibiul, Timișoara și Bucureștiul urmând să atragă 70% din livrări. La Sibiu vor fi livrate mallul Festival Centrum și extinderea proiectului Shopping City Sibiu, în Timișoara va fi extins proiectul Iulius Mall, în timp ce în București sunt așteptate extinderile proiectelor Colosseum și Veranda. Spații comerciale moderne noi vor fi livrate și în Zalău, unde este planificată inaugurarea proiectului Zalău Value Center, dar și în Satu Mare și Buzău, unde vor fi extinse proiecte existente”, se arată în raport.

Cei mai activi dezvoltatori vor fi și în acest an NEPI Rockcastle, Iulius Group și Prime Kapital, trei din cei mai mari dezvoltatori și proprietari de spații comerciale din piața locală.

„Anul acesta vor fi livrate cu 40% mai multe spaţii comerciale moderne comparativ cu 2018, iar anul viitor ne aşteptăm la o creştere a livrărilor de 60% faţă de 2019, dacă toate termenele de inaugurare anunţate vor fi respectate. În următoarea perioadă, vom vedea inaugurarea unor centre comerciale noi ȋn Sibiu şi Braşov, ȋn timp ce restul dezvoltărilor vor fi reprezentate de extinderi ale unor scheme existente sau proiecte situate ȋn oraşe secundare şi terţiare”, spune Bogdan Marcu, Partener, Retail Agency.
Stocul de retail modern din București a rămas stabil în 2018, la 1,2 milioane de metri pătrați, nivel cu 7% mai ridicat decât cel din zona de Centru – Vest a țării (16 județe din Transilvania și Banat), care a ajuns la 1,18 milioane de metri pătrați, și dublu față de stocul din regiunea Moldovei (8 județe), care se situează la 595.000 de metri pătrați,

O a patra regiune analizată este cea de Sud (16 județe, fără București – Ilfov), unde stocul de retail modern se ridică la 735.000 de metri pătrați, astfel că suprafața cumulată a mallurilor, parcurilor de retail și galeriilor comerciale la nivel național se situează la 3,71 milioane de metri pătrați, determinând o densitate de 191 de metri pătrați/ 1.000 de locuitori.

La nivel de oraș, localitățile cu cea mai mare densitate de spații comerciale rămân Suceava (1.167 mp/ 1.000 de locuitori) și Oradea (1.014 mp/ 1.000 de locuitori), în timp ce în orașele primare, cu o populație de peste 250.000 de locuitori, acest indicator variază între 380 mp/ 1.000 de locuitori în Craiova și 692 mp/ 1.000 de locuitori în Timișoara.

Ultima oră