Constructorul sibian care depusese contestaţie la Autostrada Sibiu – Piteşti a renunţat la aceasta. Firma care și-a bătut joc de lucrările de la stadionul Municipal, a făcut demersul de renunțare la contestație la finele săptămânii trecute. Reamintim că aceeiași firmă s-a ales cu rezilierea contractului pentru lucrările de la cel mai mare stadion al Sibiului (detalii AICI).
Compania de Drumuri are acum undă verde la semnarea contractului cu firma austriacă desemnată câştigătoare pentru lotul 1 din cel mai important proiect rutier al României, anunță economica.net.
Construcţii Sibiu, firma românească de construcţii care a depus prima contestaţie la Autostrada Sibiu – Piteşti, a renunţat vineri, 22 martie, la demersul său.
Firma din Sibiu contestase câştigarea contractului pentru proiectarea şi executarea lotului 1 Sibiu – Boiţa de către compania austriacă Porr.
Unul dintre motivele invocate de constructorul sibian pentru respingerea ofertei austriecilor era preţul nejustifcat de scăzut oferit de aceştia pentru construirea autostrăzii. În plus, Construcţii Sibiu cerea că austriecii să fie excluşi din licitaţie pentru că au primit certificate negative. În contestaţia lor, sibienii menţionau patru certificate negative emise în ianuarie 2019 pentru lucrări din zona DRDP Timişoara.
Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a explicat că certificatele negative emise pentru Porr nu au influenţat rezultatul licitaţiei pentru că au intrat în vigoare în februarie, iar austriecii au fost declaraţi câştigători încă din ianuarie.
Rezultatul licitaţiei pentru proiectarea şi construirea primei secţiuni de 13 kilometri a Autostrăzii Sibiu – Piteşti a fost anunţat public la începutul lunii martie.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a reacţionat dur la aflarea veştii că a fost depusă contestaţie în cadrul acestei licitaţii. El a anunţat că va avea o discuţie cu firma care a depus contestaţie pentru că „nu îi mai tolerează pe contestatarii de meserie”. Şeful Transporturilor a susţinut că, dacă nu exista această contestaţie, contractul trebuia semnat duminică.
Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei). Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.