savanții din rusia au folosit un computer cuantic pentru a se întoarce în timp

În urmă cu ceva ani, am fi crezut că întoarcerile ori călătoriile în timp sunt posibile doar în filme. Ei bine, cercetătorii ruși susțin că au reușit să inverseze curgerea timpului într-un experiment realizat cu un computer cuantic.

Echipa de fizicieni a reuşit să restaureze computerul cuantic public al IBM la starea pe care o avea cu câteva momente înainte, conform studiului publicat pe 13 martie în Nature Scientific Reports.
Rezultatul poate avea implicaţii enorme pentru viitorul fizicii cuantice, a computerelor cuantice şi pentru înţelegerea timpului, scrie Futurism.
„Am creat artificial o stare care evoluează într-o direcţie opusă de cea a săgeţii termodinamice a timpului”, a precizat Gordey Lesovik, fizician la Institutul de Fizică şi Tehnologie din Moscova, care a condus proiectul de cercetare.
Echipa lui Lesovik a lucrat cu savanţii de la Laboratorul Naţional Argonne din Illionis, Statele Unite, pentru a realiza mii de experimente pe un sistem cuantic programat să inverseze săgeata timpului chiar şi a unui singur electron.
După mii de încercări, fizicienii au reuşit să readucă sistemul la starea iniţială în 85% din timp, dar doar dacă lucrau cu un sistem simplificat de doi qubiţi. Unul mai complex, chiar şi cu 3 qubiţi, era prea haotic, iar experimentul funcţiona în doar 49% dintre cazuri.
Sursa: descopera.ro