Unul din cele mai cunoscute lanțuri de supermarket-uri ar putea dispărea
FOTO arhivă

Hypermarket-urile Real fac obiectul unor discuții de vânzare dintre retailer-ul german Metro și alte cinci firme interesate de tranzacție, scrie incont.stirileprotv.ro

Koch a dezvăluit că Metro poartă discuţii cu cinci firme interesate de lanţul de hypermarketuri Real, care realizează vânzări anuale de peste şapte miliarde euro graţie celor 279 de magazine.

„Discutăm numai cu potenţiali cumpărători care vor să preia întreaga afacere”, a spus Olaf Koch, citat de Agerpres.
La începutul acestui an, acelaşi Olaf Koch declara că se aşteaptă să primească un preţ bun pentru lanţul de hypermarketuri Real, având în vedere portofoliul său imobiliar şi afacerile sale în domeniul e-commerce. Cu toate acestea, o serie de bancheri sunt de părere că Metro ar putea fi nevoit să plătească un cumpărător pentru a scăpa de hypermarketurile Real, care înregistrează pierderi.

O serie de rivali germani, precum Kaufland, ar putea fi interesaţi de anumite magazine, în timp ce o serie de fonduri de private equity, precum Cerberus sau Lone Star, se află printre posibilii cumpărători ai unor proprietăţi imobiliare aflate în portofoliul Real, au apreciat surse din mediul bancar.
„Nu putem exclude posibilitatea ca ofertanţi să se unească pentru a forma consorţii”, a precizat directorul general al Metro.

Autoritatea de reglementare în domeniul concurenţei din Germania ar privi cu îngrijorare o eventuală preluare a lanţului de hypermarketuri Real de către un alt mare grup de hypermarketuri, deoarece o astfel de tranzacţie ar afecta competiţia.
Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi.

Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.
Pe piața din România, Metro Group a vândut, în 2012, hipermarketurile Real către francezii de la Auchan, care au plătit 257 milioane euro pentru achizitia celor 20 de magazine. Aceasta a fost cea mai mare tranzactie de retail din Romania la vremea respectiva.

Ultima oră