Potrivit Newzoo, industria globală de gaming a generat în 2018 vânzări de 135 de miliarde de dolari, o creștere de 10,9% față de 2017. 47% din aceste venituri au fost generate de gaming-ul mobil (jocurile pe telefoane mobile și tablete), adică o creștere de 12,8% față de anul anterior, ajungând la 63 de miliarde de dolari. Din aceste 63 de miliarde, 50 au fost generate de vânzările de jocuri pentru telefoanele mobile (în creștere cu 14,2% față de 2017), iar restul de gaming-ul pe tablete (în creștere cu 7,8% față de 2017).
Jocul cu cel mai mare număr de download-uri în gaming-ul mobil a fost Helix Jump, cu 328 de milioane, dar cel mai profitabil a fost Monster Strike, care a generat 691 de milioane de dolari. Voodoo a fost producătorul care a generat cel mai mare număr de donwload-uri dintre toți producătorii de gaming.
Și gaming-ul PC a raportat creșteri. Jocurile pe PC încă reprezintă 25% din piața totală de gaming, crescând și ele cu 3,2% față de anul anterior și ajungând la venituri generate de 33,4 miliarde de dolari. Gaming-ul în browser de PC a suferit o scădere considerabilă, însă, de 14,8%, însumând doar 4,3 miliarde de dolari. Jocurile downloadabile au înregistrat o creștere de 6,5%, până la 29,2 miliarde de dolari.
Gaming-ul pe console a înregistrat, însă, cea mai mare creștere anul trecut, cu 15,2% mai mult decât în anul anterior, ajungând la 38,3 miliarde de dolari. Playstation (Sony) a dominat piața, cu o pondere de 44% din aceasta. XBox One, cu 31,8% din total, este pe locul 2 în acest clasament, iar Nintendo Switch, cu 19,6% din piața de gaming pe console este pe poziția a treia. 4,8% au însumat Nintendo 3DS, PC, Nintendo Wii, XBox 360 și altele…
Numai în Statele Unite ale Americii, consumatorii au cheltuit 9,1 miliarde de dolari pe gaming în doar un trimestru în 2018, o creștere de 24% față de același trimestru al anului anterior.
Gamingul pe telefoane mobile și tablete își va urma trendul ascendent, după 10 ani de creșteri formate din două cifre. În total, mobile gaming va crește cu 25,5% în 2019, comparativ cu anul precedent, ajungând la 70,3 miliarde de dolari cheltuiți, adică 51% din totalul pieței de gaming. Pentru prima oară în istorie, așadar, gamingul mobil va acapara peste jumătate din totalul veniturilor din gaming. Smartphone-urile însumează 80% din aceste 70 de miliarde de dolari, tabletele însumând cele 20 de procente rămase.
Considerând că piața globală de gaming în 2012 era de doar 70,6 miliarde de dolari, încasările de 135 de miliarde de dolari din 2018 arată o dublare a veniturilor din gaming în doar 6 ani.
Iar lucrurile tind să capete dimensiuni astronomice. În 2022, piața de gaming va ajunge la 230 de miliarde de dolari! Din această sumă, peste 100 de miliarde va reveni mobile gaming-ului, care va scădea, iar, sub 50%, întrucât va urma o revigorare a gamingului pe PC, conform Digi-Capital’s Games Report.
SUA, China, Japonia și Coreea de Sud sunt lideri mondiali atât în gaming, cât și în cheltuielile cu aceste jocuri. În 2022, lucrurile vor arăta la fel. Aceleași forțe vor domina lumea gamingului. Asia este în prezent un consumator de gaming mai mare decât America de Nord și Europa la un loc, iar acest lucru nu se va schimba prea curând.
China, singură, va susține mai mult de un sfert din veniturile globale din gaming, ajungând la 37,9 miliarde de dolari. Va rămâne țara numărul 1 din lume ca procent din piața de gaming și ca număr de jucători.