Televiziunea de stiri a celor de la RCS & RDS a anunțat vineri că toate stațiile locale vor fi închise. Astfel studiourile Digi din Oradea, Timișoara, Craiova, Cluj, Brașov, Constanța, Galați și Iași își vor înceta emisia iar angajații cu contracte pe perioadă determinată vor fi disponibilizați.
Postul de știri Digi24 a luat decizia de a închide stațiile locale din țară. Chiar în această seară, potrivit informațiilor Paginademedia.ro, șefii stațiilor locale au început să își anunțe angajații în legătură cu această situație.
Conform acelorași surse, cei care au contracte pe perioadă determinată nu vor mai avea prelungită relația cu postul de televiziune. Cei care au contracte pe perioadă nedeterminată vor primi din partea conducerii propuneri pentru a ocupa alte poziții.
Digi24 are stații locale la Oradea, Timișoara, Craiova, Cluj, Brașov, Constanța, Galați și Iași. Stațiile locale vor fi închise, potrivit legislației audiovizuale, după notificare Consiliului Național al Audiovizualului (procedură prin care a trecut și Pro TV când a închis stațiile locale).
Închiderea stațiilor locale vine într-o perioadă agitată pentru Digi24. În afara concedierilor din teritoriu, stația de știri nu a mai prelungit o serie de contracte, nici la parte din agajații din București. Printre cele mai cunoscute nume, Tudor Mușat, unul dintre prezentatorii imagine ai Digi24, dar și o serie de reporteri.
Digi, comunicat legat de masuri:
Digi | RCS & RDS demarează un proiect de eficientizare a activităților din trustul media Digi | RCS & RDS va derula, începând cu luna februarie, un proiect de eficientizare a activităților din trustul media (în special în televiziune), constând în extinderea rețelei de corespondenți locali din țară și în consolidarea redacției centrale a postului Digi 24.
Totodată, pentru a optimiza utilizarea resurselor în divizia media, compania va demara procedurile privind renunțarea la licențele audiovizuale ale studiourilor regionale și va crește nivelul de dotare a echipelor de corespondenți. În ultimii ani, piața media și comportamentul de consum al publicului telespectator s-au modificat semnificativ, o parte din public migrând spre conținuturile difuzate online sau multi-platformă.
Site-urile televiziunilor sau site-urile de știri atrag tot mai mulți vizitatori, ceea ce conduce la scăderea audienței altor canale. Conținuturile difuzate online oferă nu numai informație de interes național și internațional, ci și actualitate din proximitate (regiune, localitate). Conducerea companiei a efectuat o analiză a eficienței activității redacției centrale Digi 24, a rețelei de studiouri regionale și a performanțelor actualei forme de organizare a activității media.
Din această analiză a rezultat că este necesară o regândire a modelului de business în divizia de media, pentru a ține pasul cu exigențele și nevoile publicului și pentru a răspunde mai bine obiectivelor companiei pe termen scurt, mediu și lung.
În urma proiectului de eficientizare, rețeaua de corespondenți se va mări de la 12 la 18 echipe, care vor acoperi actualitatea din mai multe județe învecinate. În același timp, redacția centrală Digi 24 va viza integrarea în echipa de la București a jurnaliștilor și a personalul tehnic și de producție din studiourile regionale. După finalizarea demersurilor privind renunțarea la licențele audiovizuale, emisia stațiilor regionale ale Digi 24 va înceta. Digi 24 deține, în prezent, 8 studiouri regionale în Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Craiova, Galați, Iași, Oradea, Timișoara.