reconfigurare pe calea cisnădiei - patru benzi, semafoare cu buton și stații moderne de autobuz
FOTO - Asociația pentru Dezvoltarea Cartierului Arhitecților

Municipalitatea sibiană a lansat marți licitația pentru reconfigurarea carosabiului pe Calea Cisnădiei între strada Gheorghe Dima și ieșirea din Sibiu. Este vorba de faza DALI a acestui proiect în care se regăsesc multe din propunerile făcute de către Asociația pentru Dezvoltarea Cartierului Arhitecților, la mijlocul anului acesta.

În luna iulie 2018, Asociația pentru Dezvoltarea Cartierului Arhitecților a solicitat Primăriei Sibiu realizarea unei reconfigurări a Zonei Cireșica. Asociația a prezentat o documentație cuprinzând un set de propuneri pentru reconfigurarea zonei, începând de la sporirea numărului de benzi, la realizarea de giratorii în diverse formate la intersecția Siretului cu Calea Cisnădiei, semafoare cu buton la trecerile de pietoni, reducerea sau distanțarea trecerilor de pietoni etc.
’’În data de 18.12.2018 Primăria Sibiu a scos la licitație pe platforma SEAP faza inițială a acestui proiect: „RECONFIGURARE CAROSABIL CALEA CISNADIEI INTRE STR. GHEORGHE DIMA SI IESIRE MUNICIPIUL SIBIU” – faza: DALI+PT+ DE +DTAC +verificare +obtinere avize+asistenta tehnica”. Proiectul este în valoare de 168 000 lei (fără TVA) și urmează a se desfășura, după adjudecarea licitației și semnarea contractului pe parcursul a 3 luni. Ulterior se va scoate la licitație execuția propriu-zisă a lucrărilor’’, anunță cartierularhitectilor.ro.
Proiectul scos la licitație solicită proiectantului să analizeze și să vină cu propuneri concrete vizând zona dintre intersecția Gheorghe Dima cu Calea Cisnădiei și intrarea în oraș dinspre Cartierul Arhitecților. Mai concret, caietul de sarcini prezintă drept scopuri:
– creșterea siguranței circulației autoturismelor și circulației pietonale;
– creșterea confortului participanților la trafic;
– reducerea timpului de așteptare în trafic;
– rezolvarea indirectă a altor probleme precum: poluarea cu noxe, reducerea zgomotului și a vibrațiilor
Principalele elemente tehnice solicitate proiectantului includ:
– mărirea numărului de benzi de circulație la 3-4 (4 benzi între Gheorghe Dima și Siretului iar între Siretului și ieșirea din oraș minim 3 benzi, posibil 4 funcție dacă terenul disponibil permite);
– semafoare cu buton la trecerile de pietoni;
– reducerea numărului de treceri de pietoni;
– creșterea distanței între trecerile de pietoni pentru a nu perturba trecerea autoturismelor în intersecții;
– stații de autobuz cu alveolă pentru a nu bloca traficul;

’’Asociația pentru Dezvoltarea Cartierului Arhitecților se va implica în continuare pentru ca acest proiect să capete contur cât mai rapid. Precizăm că, în mod realist, mai devreme de finalul anului 2019 nu este posibilă finalizarea efectivă a lucrărilor (care vor dura 6 luni din momentul în care se va finaliza a doua etapă de licitare, cea a execuției propriu-zise)’’, spun reprezentanții asociației pe pagina oficială de internet, cartierularhitectilor.ro

Ultima oră

Comentariul meu