Premieră în România - se dă în folosință prima autostradă urbană

Autostrada urbană ce face legătura între centura Bucureștiului și intrarea în capitală a autostrăzii București- Ploiești ar putea fi dată în folosință vineri. 

Știrileprotv.ro anunță că planul inițial era să fie gata în 2012, însă constructorul a terminat doar jumătate din cei 6 kilometri. Apoi a fost schimbat cu altul. Nici de această dată nu a fost cu ”Doamne ajută”. Urma să fie gata în 2016, dar au trecut alți doi ani. Timp în care constructorul s-a plâns pe birocrație, de plăți întârziate. La rândul sau, ministrul Transporturilor a acuzat constructorul de lene.
Cei trei kilometri rămași au costat statul român aproape 30 de milioane de euro. Vineri, în sfârșit, există șanse mari ca această bucată de autostradă să fie deschisă circulației. Cei care vor intra dinspre centură pe prima autostrada urbană din România trebuie să știe că aceasta, la început, va avea 3 benzi, ulterior se va îngusta la 2 benzi. Viteza maximă de deplasare va fi de 100 de km pe oră, prima autostradă urbană urmând să fie iluminată pe timp de noapte. Autostrada se va termina în strada Petricani, unde va fi instalat un semafor. Doar provizoriu, până când va fi lărgită pe patru benzi și prelungirea ei, șoseaua Fabrica de Glucoză, ce duce până în cartierul Floreasca. De la un capăt, la altul, autostrada urbană poate fi parcursă în 5 minute. Acum, șoferii care vor să ajungă de la Șoseaua de Centură a Capitalei în oraș, parcurg aceeași distanță în cel puțin 35 de minute. Premierul Viorica Dancila i-a cerut șefului CNAIR 100 de kilometri, altfel … va pleca acasă. Narcis Neaga, directorul de la CNAIR, susține însă că și-a îndeplinit obiectivul de 100 de kilometri, dar a inaugurat doar … 60 de kilometri. Asta după ce anul trecut Ministerul Transporturilor și CNAIR au reușit performanța să inaugureze doar 15 kilometri de autostradă.

Premieră în România - se dă în folosință prima autostradă urbană

Ultima oră

Comentariul meu

Publică