Narcis Neaga, șeful Companiei de Drumuri spune că „ploile de 45 de zile” sunt vinovate de alunecările de teren, apărute duminică noaptea pe traseul autostrăzii A1, Lugoj-Deva, lotul 4, în apropierea Mureșului.
De asemenea, Neaga spune că lotul 3 din porțiunea Sibiu-Orăștie a fost distrus din cauza apei care băltea în corpul autostrăzii.
„Alunecarea de teren s-a produs în același loc ca precedenta. Cea de acum o lună fusese remediată de constructor. Ele au loc pe fondul unor ploi abundente, ploi de 45 de zile, fără precedent”, a declarat Neaga, pentru DCNews.ro.
Cătălin Drulă, deputat USR și fost consilier al fostului premier, Dacian Cioloș, pe probleme de infrastructură îl contrazice însă pe șeful CNAIR.
„Realitatea (este că – n.red.) alunecarea inițială nu a fost remediată de constructor (…) nu au avut loc ploi abundente, fără precedent, în ultimele 45 de zile. E o minciună sfruntată – vremea a fost mai degrabă uscată și cu precipitații sub media anuală (…) nu s-a produs o nouă alunecare de teren. Zona afectată e aceeași, dar s-a început în sfârșit, după aproape 2 luni, degajarea materialului ceea ce evident duce la noi scurgeri”, spune într-o postare pe un site de socializare Cătălin Drulă.
Sectorul de autostradă care înregistrează alunecări este săpat în coasta unui deal, aflat pe malul Mureșului. O situația oarecum similară a avut loc și pe lotul 3 din autostrada Sibiu Orăștie, alte porțiune distrusă pe sute de metri care a trebuit refăcută local. Acolo s-a propus realizarea unui tunel în loc de deblee (săpături în deal) însă, iarăși, propunerile au fost respinse de CNAIR, cu consecințe grave.
Nu este prima dată când versanții dealului din apropierea localității Șoimuș o iau la vale. Poze difuzate de-a lungul ultimilor ani arată alunecări repetate în acele puncte, în pofida interventiilor constructorului.
Sursa: digi24.ro