Tronsoanele Sighisoara – Ațel și Ațel – Micăsasa, în lungime de 55 kilometri, au fost modernizate complet și urmează să fie recepționate de CFR. Pe traseul acestora se află și cel mai lung tunel de cale ferată construit după 1989 în România.
CFR SA va receptiona, pana la sfarsitul acestui an, inca doua tronsoane de cale ferata de pe Coridorul IV, ramura nordica. Este vorba despre tronsoanele Sighisoara – Atel si Atel – Micasasa, in lungime de 55 kilometri.
FCC Construcción a anuntat finalizarea lucrarilor pe aceste doua tronsoane aferente proiectului de „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov- Simeria, parte componenta a Coridorului IV Paneuropean pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h”.
Reamintim ca in luna aprilie a acestui an CFR SA anunta ca, pana la sfarsitul acestui an, va deschide circulatia pe aproximativ 140 kilometri de cale ferata modernizata pentru viteze de pana la 160 km/ora.
Cele doua tronsoane fac parte din cei 140 de kilometri ce urmeaza sa fie dati in folosinta.
Tot in luna aprilie conducerea CFR SA estima că se vor recepţiona lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe 136,35 kilometri de cale ferată, între Sighişoara şi Simeria.
Astfel, CFR SA e in proces de receptie pentru o alta sectiune, Coslariu – Micasasa, in lungime de 36,6 kilometri. Contractul de lucrari pentru modernizarea sectiunii Coslariu – Micasasa este in valoare de 721 milioane lei. Constructorul este Asocierea Aktor-Arcada, formata din Aktor Tehnical Societe Anonyme (Aktor S.A) si Arcada Company S.A.
Administratorul national de infrastructura feroviara se apropie si de receptia unei alte sectiuni, situata intre Frontieră – Km 614, unde lucrările civile şi cele de infrastructura sunt finalizate inca din 2016, iar acum se aşteaptă recepţia lucrărilor pentru sistemul ERTMS.
Lucrarile executate pe tronsoanele Sighisoara – Atel si Atel – Micasasa au cuprins:
– reabilitarea a 32 km de cale ferata existenta
– executia a 23 km de cale ferata pe varianta noua
– executia unui nou tunel de cale ferata, Tunelul Sighisoara. Acesta este constituit din trei parti distincte, particularizate prin metode de executie diferite: tunel artificial (intrare Sighisoara) cu lungimea de 20 m, tunel natural cu lungimea de 325 m si tunel artificial (intrare Danes), cu lungimea de 56 m
– executia unui tunel de cale ferata de 970 m – Tunelul Danes – constituit din trei parti distincte, particularizate prin metode de executie diferite: tunel artificial (intrare dinspre Sighisoara) cu lungimea de 20 m, tunel natural cu lungimea de 862 m si tunel artificial (intrare dinspre Danes) cu lungimea de 87 m.
Este cel mai lung tunel de cale ferata construit in Romania dupa 1989, cu fonduri europene.
Podul in arc de peste raul Tarnava Mare
– Podul in forma de arc peste raul Tarnava Mare cu deschidere – 125 m, lungime – 134,6 m si constructie noua inaintea tunelului Sighisoara, intre gara Sighisoara si tunelul Sighisoara– executia a 30 poduri dintre care 6 poduri sunt din tablier metalic cu deschideri intre 45 m si 125m;
– executia a 3 pasaje superioare cu 6 deschideri, deschiderea centrala fiind de 75 m;
– reabilitarea completa a 4 statii de cale ferata (Danes – 4 linii, Dumbraveni – 4 linii, Medias – 8 linii si Copsa Mica – 9 linii);
– executia lucrarilor de protectia mediului – panouri fonoabsorbante 1500 m;
– lucrari de deviere DN 14 pe o lungime de 500 de metri care au devenit necesare datorita schimbarii traseului de cale ferata in vederea obtinerii conditiilor de circulatie pentru 160 km/h;
– lucrari complexe de drenaj, colectare si evacuare a apelor;
– relocare conducta de gaz magistrala cu diametrul de 6 m.
Pe cei 55 kilometri de cale ferata s-au realizat si lucrarile de modernizare a liniei de contact, lucrari de energoalimentare si lucrari de telecomunicatii precum relocare fibra optica si informare public calator (megafoane, ecrane de informare, etc.). Lucrarile de energoalimentare au inclus si reabiltarea a Substatiei de Tractiune Electrica Dumbraveni si Micasasa.
In acest moment, intre Sighisoara si Micasasa, se poate circula cu o viteza de 160 km/h cu exceptia intrarii in statia Sighisoara unde, conform proiectului tehnic, exista o limitare la 65 km/h si statia Medias unde limitarea este la 120 km/h.