Maghiarii muncesc la foc continuu ca să termine până la finele anului 2018 un nou tronson de autostradă lângă graniţa cu România.
Se lucrează intens pe aproape 20 de kilometri de şosea rapidă, iar până în 2020 autostrada va ajunge la granița cu România, anunță Digi24. Le dăm și noi o mână de ajutor ca să respecte termenul: o vamă temporară a fost deschisă, marți, pentru a permite accesul camioanelor care transportă pietriş pe şantierul șoselei de mare viteză.
Muncitorii lucrează intens la ultima porţiune a autostrăzii M35, care leagă orașul maghiar Debreţin de graniţa cu România. După ce au terminat cei cinci kilometri care înconjoară oraşul, constructorii profită de vremea bună pentru a finaliza alţi aproape 19 kilometri, până în localitatea Beretyoujfallu. Este locul în care autostrada M35 va face joncţiunea cu autostrada M4 care va ajunge până în România.
„La doar 40 de kilometri de granița cu România se lucrează la finalizarea primului tronson din cei 30 de km de autostradă care vor lega Ungaria de țara noastră. Acestă porțiune de 3 kilometri va fi finalizată în luna decembrie și va costa statul maghiar aproximativ 50 de milioane de euro”, a relatat Bianca Firezar, jurnalist Digi24 Oradea.
„Anual trei milioane de maşini traversează graniţa româno-maghiară, iar o mare parte dintre ele ajung şi în centrul oraşului nostru. Datorită acestei variante rapide, numărul lor ar trebui să scadă semnificativ, pentru că multe autovehicule se vor folosi de autostradă”, a declarat Istvan Murakozi, primarul oraşului Berettyóújfalu.
Cozile de tiruri din vama Borș au determinat deschiderea unui punct temporar între localitățile Santăul Mare și Nagykereki, destinat exclusiv firmelor care transportă pietriş pentru autostradă. Anul trecut, România exporta între 30 şi 40 de mii de tone de balastru, în fiecare lună, prin vama Borş, pentru lucrările la autostrada din Ungaria.
„S-a deschis pe raza judeţului Bihor punctul temporar de trecere a frontierei de la semnul de frontieră G20, în scopul efectuării unor transporturi de materiale de construcţii. Programul de funcţionare este de luni până sâmbătă, între orele 8:30 şi 19:30, ora României”, a precizat comisarul-șef Laura Bondar, purtătorul de cuvânt ITPF Oradea.
În România, sectorul din Bihor al autostrăzii Transilvania are un constructor desemnat de CNAIR, însă licitaţia pentru un lot de peste 28 de kilometri a fost contestată.
„Ei au, am înţeles, trei autostrăzi deja care vin spre România şi noi nici măcar să le scoatem din oraş nu putem drumurile. Au conducători buni care se implică, părerea mea”, crede un șofer.
„La noi momentan şi pe ţară la autostrăzi stagnează lucrările sau sunt anumite porţiuni finalizate, dar nu sunt date în folosinţă.”
Din totalul de 415 kilometri ai autostrăzii Borş-Braşov sunt deschişi circulaţiei abia 61. Lucrările la această autostradă au fost începute de Bechtel, în baza unui contract semnat cu Guvrenul Năstase în 2004.