Pentru Bacalaureatul și evaluarea Națională din 2019 vor fi introduse teste de tip grilă, adică 40% din subiecte vor avea itemi obiectivi. Anunțul a fost făcut de președintele Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), Marian Șuță.
Schimbări la Bacalaureatul și Evaluarea Națională de anul acesta, fără nicio dezbatere publică. Ministerul Educației a modificat structura subiectelor de examen, astfel încât toate subiectele de la BAC și Evaluare vor avea 40% itemi obiectivi, adică întrebări deschise și tip grilă.
Noutatea o reprezintă introducerea acestor itemi și la subiectele de examen de la Limba română, Matematică și Istorie, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), Marian Șuță. “Se merge pe abordare unitară la toate disciplinele de examen. La unele discipline erau deja itemi obiectivi, la socio-umane, la geografie. Nu erau astfel de subiecte la Română, la Matematică și la Istorie”, a precizat oficialul.
Șuță a declarat că aceasta este singura schimbare, “în rest programa este aceeași, sunt respectate și structurile din anii anteriori”.
“A fost o părere a conducerii Ministerului Educației, CNEE și-a spus punctul de vedere, dar s-a luat această decizie. S-a considerat că, în felul acesta, se va reduce diferența în notele obținute de elevi la contestații. Au fost cazuri unde diferența dintre evaluarea de la examen și cea de la contestație a fost destul de mare. Introducând acești itemi obiectivi, se mai reduce decalajul de punctaj”, a explicat pentru Edupedu.ro președintele CNEE – instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe toate subiectele de examen.
“Nu am fost noi inițiatorii, dar în final am considerat că nu avem de ce să nu aplicăm solicitarea”, a adăugat oficialul.
Marian Șuță a spus că decizia a fost luată în cadrul unei ședințe care a avut loc în vară, “la care au participat conducerile direcțiilor din Ministerul Educației, la nivel de secretar de stat, si noi”.
Legislația prevede că examenele nu pot fi modificate pentru anul școlar în curs, ori schimbarea tipului de subiecte are în vedere chiar examenul de anul acesta. “Structura, în principiu, nu se schimbă, ci se schimbă abordarea. Dacă ceri să calculezi aria unui pătrat pe anumite date sau spui că aria patrataului cu latura 4 cm este… nu văd schimbarea de structură și nici de programă”, a susținut Șuță.
Sursa www.edupedu.ro