Acțiunea a 52 de fermieri din Brașov ar putea fi model de urmat și pentru sibieni. Brașovenii s-au unit într-o cooperativă și și-au creat propriul brand de lactate. Bio Carpathia se vinde în supermarketuri.
Bio Carpathia colectează de la membrii săi circa 30.000 de litri de lapte pe zi, prin care asigură integral materia primă pentru gama de produse lactate bio a Covalat şi jumătate din lapetele bio folosit de Napolact. Tot la două zile, cooperativa procesează circa 10.000 de litri de lapte pentru producţia proprie de lactate sub brandul Bio Carpathia.
„Pentru a scurta lanţul alimentar cooperativa a beneficiat de o finanţare de 50.000 de euro din fonduri europene. Am avut ingeniozitatea şi inventivitatea de a coopta un procesator de lactate în cooperativă, fabrica de lactate Milkom. 10% din producţia de lapte merge spre fabrica Milkcom, care produce mai multe tipuri de brânzeturi, caşcaval cu diverse condimente şi unt sub brandul BioCarpathia. De acolo, întreaga producţie de lactate merge spre Carre-four“, a spus Aurel Blaj, preşedintele cooperativei agricole Bio Carpathia.
Anul acesta, conducerea cooperativei Bio Carpathia mizează pe afaceri de peste 10,8 milioane de lei (2,4 milioane de euro), dublu faţă de anul precedent, potrivit reprezentanţilor companiei.
„Targetul nostru pentru 2018 era dublarea cifrei de afaceri, un obiectiv pe care deja l-am atins prin vânzare de materie primă. Produsul marcă proprie va aduce plusvaloare, nu neapărat cifră de afaceri. Noi ne-am dori ca cel puţin jumătate din materia prima colectată să o procesăm ca marcă proprie, dar mai e mult până atunci.“
În ceea ce priveşte planurile de expansiune, Bio Carpathia vrea să intre pe piaţa HoReCa din Braşov şi să îşi înfiinţeze propriul magazin de produse bio tot în zonă. Bio Carpathia are în plan să livreze o gamă largă de produse bio, nu doar produse lactate, printre membrii coopertivei numărându-se şi producători bio de legume, carne de mânzat, sucuri naturale şi fructe de pădure. „Vrem să încheiem parte¬neriate cu restaurante din Braşov care vor să asigure clienţilor lor meniuri bio. De asemenea, vrem să înfiinţăm anul acesta propriul magazin de produse bio, tot în Braşov. Investiţia în magazin se ridică la circa 25.000 de euro. Îl vom deschide de îndată ce găsim oportu¬nitatea, adică locul potrivit“, a spus Aurel Blaj.
Cooperativa agricolă Bio Carpathia a fost înfiinţată în 2014 prin asocierea a trei producători de lapte care voiau să livreze 3.000 de litri de lapte bio pe zi spre Covalact.
„Ne-am asociat în urma unei cereri, forţaţi de achizitor. De la 3.000 de litri pe lapte pe zi în decembrie 2014, am ajuns la 15.000 de litri într-un an, iar în prezent livrăm 30.000 de litri de lapte pe zi“.
Sursa www.bizbrasov.ro