orange a pierdut procesul cu un sibian căruia nu i-a reparat telefonul

Compania de telefonie mobilă ar fi trebuit să repare telefonul unui client din Sibiu, care îl avea în garanție. Orange trebuie să plătească o amendă de 4.000 de lei și să repare, înlocuiască sau să restituie contravaloarea telefonului.

Orange România, liderul pieței locale de telefonie mobilă, a pierdut procesul împotriva unei sancțiuni aplicate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în iunie 2017, care a amendat operatorul telecom pentru că ar fi refuzat să preia și să repare unui client telefonul Samsung Galaxy S6 defect, terminal aflat în garanție, plus poliță de asigurare, anunță profit.ro. În martie 2016, un client din Sibiu a încheiat un contract de abonament Orange Me 25 și a cumpărat un telefon Samsung S6, cu garanție de 2 ani și poliță de asigurare. În cuantum de 7 euro/lună, polița acoperea avarierea accidentală a bunului asigurat, considerându-se drept eveniment asigurat orice distrugere, deteriorare totală sau parțială cauzată de un eveniment spontan, extern și neprevăzut, ce afectează funcționarea normal a produsului. Expertiză germană de top pentru fântânile din Piața Unirii CITEȘTE ȘI Expertiză germană de top pentru fântânile din Piața Unirii Un an mai târziu, în aprilie 2017, clientul s-a prezentat la magazinul de unde a cumpărat telefonul și a solicitat repararea defectului apărut, respectiv imposibilitatea încărcării terminalului. “Reprezentantul Orange, în loc să recepționeze telefonul și să-l trimită spre reparare la un service autorizat, l-a sfătuit pe consumator să ia legătura cu asigurătorul în vederea rezolvării cazului. Consumatorul a contactat asigurătorul, iar acesta i-a spus că va trimite un răspuns prin SMS pentru soluționarea cazului. În cursul aceleiași zile (03.04.2017), consumatorul a primit un SMS de la Cardif Asurances Risques Divers SA Paris – Sucursala București (reprezentată de Marsh Broker Asigurare-Reasigurare), în sensul că garanția nu mai operează deoarece au trecut cele 5 zile în care trebuia anunțat defectul. Consumatorul pe bună dreptate se întreabă de când începe să curgă termenul de 5 zile, ce repere temporale a avut în vedere asigurătorul când a făcut afirmația că «au trecut cele 5 zile, termen prevăzut în contract»”, se arată în motivarea unei sentințe a Judecătoriei Sibiu din 30 ianuarie 2018, consultată de Profit.ro. Citiți toată povestea AICI.

Ultima oră

Comentariul meu