De la începutul lunii august la Sibiu se face identificare video online pentru orice tip de procese unde este nevoie de un act de identitate. Acest tip de verificări se fac de câțiva ani în Europa, iar o firma din Sibiu lucrează exclusiv pentru clienți din Germania în acest domeniu. Deși pare puțin ciudat ca o identificare să se facă dintr-un alt colț al lumii, lucrurile sunt destul de simple. Iar cei care fac acest lucru dobândesc abilități de polițiști după un curs predat chiar de oamenii legii din Germania. Sună interesant, nu? Unde mai pui că se fac și angajări, iar salariul este extrem de avantajos.
Li s-a dus numele
Făcând parte din grupul german Indeca Business, Bridge Integrated Customer Service e o firmă sibiană care din 2015 desfășoară mai multe proiecte de customer service. Nu ei au fost cei care și-au dorit să lucreze pentru concernul DHL-Deutsche Post, ci oferta a venit în sens invers tocmai datorită renumelui pe care compania și grupul și l-au creat pe piața europeană. ”Ei au venit cu propunerea către noi. Li s-a părut interesant conceptul nostru de business, suntem o afacere familială, nu avem ierarhii peste ierarhii, astfel că atunci când există o problemă să nu se știe cine trebuie să o rezolve. Datorită acestui concept deciziile se iau repede, la comun și în beneficiul tuturor, în primul rând al angajaților. Aceste lucruri, dar și feedback-ul bun din piață ne-au făcut favoriți în fața celor de la Deutsche Post”, spune Andrei Bîrsan, unul dintre asociați.
Un business nou
Ceea ce fac la Sibiu cei de la Bridge Integrated Customer Service este identificare video online exclusiv pentru clienți germani. În urmă cu câțiva ani acolo s-a introdus o lege antiterorism prin care este nevoie de un act de identitate chiar și pentru cumpărarea unei cartele pre-pay. ”Astfel, cei care doresc să utilizeze o cartela de tip pre-pay, să închirieze o mașină, să deschidă un cont online, să acceseze asigurarea de sănătate sau orice activitate care necesită prezentarea unui act de identitate trebuie verificați. Fie cu ajutorul unei aplicații mobile sau prin intermediul unei pagini web, clienți care sunt nevoiți să se identifice accesează acest serviciu ajungând într-o conversație „face-to-face´´ cu angajații sibieni. Se văd printr-o cameră video, iar cel care face identificarea trebuie să verifice dacă persoana cu care vorbește este aceeași cu cea din actul de identitate”, explică Andrei Bîrsan cum funcționează sistemul. După finalizarea verificării, datele sunt transmise către clientul final care poate fi o companie de telecomunicații, companie de asigurări, bănci, companii de închirieri mașini etc.
Sibienii care lucrează în acest sistem sunt instruiți în prealabil atât de specialiști în domeniu cât și de polițiști germani care vin aici pentru a ține cursurile. Angajații sunt învățați cum să identifice un act de identitate fals, cum să își dea seama dacă persoana care a sunat folosește un act al unei alte persoane sau unul fals sau cum să facă față unor situații de acest fel. ”Parte din job e să identifice impostori, infractori, documente false, persoane care vor să se identifice cu acte care nu sunt ale lor. Pentru asta fiecare angajat face un training și deprinde niște abilități de bază ale muncii de poliție”, spune Andrei Bîrsan.
Un mediu perfect pentru angajați
Grupul Indeca Business și-a făcut un renume pe piața de customer service datorită profesionalismului, dar și datorită condițiilor de lucru oferite angajaților. ”Pentru noi angajații sunt niște oameni la care ținem și de care ne interesăm și în privat. Suntem un grup unit. Și deoarece calitatea serviciilor oferite vine și din faptul că avem angajați de ani și ani, încercăm mereu să îmbunătățim condițiile de lucru și oferim pachete salariale peste piață. Vrem astfel să obținem o bază cât mai mare și mai stabilă de angajați”, spune Andrei Bîrsan.
Cea mai nouă ramură a grupului, Bridge Integrated Customer Service, cea care se ocupă cu identificarea video, are acum peste 70 de angajați. De la începutul lunii august, de când au început sesiunile de verificare, s-au înregistrat 700 de apeluri pe zi. Firma trebuie însă să ajungă la un număr de 300 de angajați care să răspundă la 3.000 de apeluri zilnic.
Este o adevărată oportunitate, pentru că aici se pot angaja tineri de la 16 ani. ”Singura condiție este să cunoască limba germană la nivel conversațional. Nu avem limită de vârstă și nici nu impunem un program. Angajatul poate alege dacă lucrează 2,3,4,5,6 sau 8 ore pe zi. Nici intervalul orar nu îl stabilim noi. Tot angajatul alege între ce ore lucrează sau în care zile ale săptămânii, program pe care îl poate schimba oricând și oricum dorește. În plus, avem un bonus de 500 de euro pentru cei care aduc alți oameni în companie iar posibilitățile de a dezvolta o cariera sunt imense in acest proiect”, spune Andrei Bîrsan.
Pentru orice fel de informații, după un mail trimis la office@bics-srl.com, veți primi un răspuns din partea firmei.