Începe programul de bugetare participativă la Sibiu. Implică-te și tu!
FOTO - Adina Anghel

Primăria Municipiului Sibiu dă startul programului de bugetare participativă, invitând cetățenii să propună și să voteze proiecte pentru cartierul în care locuiesc sau pentru oraș, municipalitatea urmând să implementeze proiectele cele mai votate.

Începând din data de 26 iunie 2018 platforma de bugetare participativă pentru municipiul Sibiu este disponibilă pe:
https://bugetareparticipativa.sibiu.ro/
Până în 1 iulie puteți accesa platforma pentru a vă informa despre program, aici regăsindu-se regulamentul, categoriile la care se pot depune proiecte și alte informații utile. Din 1 iulie până în 30 august 2018 sibienii sunt invitați să își creeze conturi pe platformă și să depună propuneri de proiecte pentru oraș.

De ce să vă implicați?
“Aceasta este șansa sibienilor de a se implica direct în administrarea orașului. Până acum am primit din partea cetățenilor sesizări privind problemele din oraș. Prin platforma de bugetare participativă sibienii au posibilitatea să propună și soluții pentru aceste probleme, sub forma unor proiecte pentru dezvoltarea orașului. Așteptăm proiecte care pot îmbunătăți condițiile de viață pentru locuitori și pot genera o dezvoltare durabilă a Sibiului, în acord cu ce își doresc cetățenii săi. Prin bugetarea participativă sibienii primesc putere directă de decizie asupra unei părți a bugetului local. Îi invit să se implice pentru că ei cunosc îndeaproape prioritățile cartierului în care locuiesc” (Astrid Cora Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Categoriile pe care se pot depune proiecte:
• Alei, trotuare și zone pietonale
• Mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației.
• Spații verzi și locuri de joacă.
• Amenajare spații publice (mobilier urban, etc.).
• Educație
• Smart City.

Aveți o propunere de proiect? Iată cum îl depuneți:
PASUL 1: Creați un cont, introducând datele solicitate.
PASUL 2: Depuneți proiectul completând rubricile: descrierea și beneficiile proiectului propus, bugetul estimat (maxim 150.000 Euro), precum și localizarea acestuia pe o hartă.
Proiectele se pot depune și offline, în scris, la Centrul de Informații pentru Cetățeni sau prin poștă, pe adresa: Primăria Municipiului Sibiu, str. Samuel Brukenthal, nr. 2, 550178 Sibiu. Formularele care trebuie completate se pot procura de la Centrul de Informații pentru Cetățeni, din Centrul de Informare Turistică și de la ghișeele Direcției Fiscale din sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare, precum și de la intrarea în sediul instituției de pe bulevardul Victoriei, nr. 1-3.
Toți sibienii sunt invitați să voteze proiectele pe care le consideră cele mai benefice pentru cartier sau oraș. Cei care doresc să se implice în acest fel în programul de bugetare participativă trebuie să-și creeze un cont pe platformă (fie direct, fie cu sprijinul angajaților din punctul suport amenajat în sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare) și apoi vor putea vota proiectele încărcate aici.

Calendarul programului:
• Depunerea proiectelor: 1 iulie – 30 august
• Analizarea proiectelor de o echipă din Primăria Sibiu: 1 septembrie – 14 octombrie
• Prima etapă de vot: 15-28 octombrie. Fiecare cetățean va putea vota câte un proiect la fiecare dintre cele 6 categorii. De la fiecare categorie vor intra în a doua etapă de vot primele trei proiecte clasate în funcție de numărul de voturi. De asemenea, vor intra în a doua etapă de vot proiectele considerate oportune pentru oraș, chiar dacă nu s-au clasat pe primele trei locuri în categoria din care fac parte.
• A doua etapă de vot: 1-15 noiembrie. Fiecare cetățean poate vota un singur proiect, urmând să fie selectate pentru finanțare maxim primele 10 proiecte clasate.
• Afișarea rezultatelor finale – 30 noiembrie. Proiectele selectate vor fi implementate din 2019.
Primăria Sibiu va înființa un punct suport pentru accesarea online a platformei de bugetare participativă, disponibil din 1 iulie. Pentru că nu toți sibienii dețin un computer și nu toți au competențe de operare a acestuia, Primăria Sibiu va crea un punct suport. Acesta va fi amenajat în Centrul de Informații pentru Cetățeni din sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare. Un angajat al Primăriei va asigura îndrumare cetățeanului pentru ca acesta să poată depune sau vota proiectele din cadrul programului. Punctul suport va fi deschis de luni până joi între orele 8 și 16, iar vinerea între orele 8 și 13.30.
Pentru întrebări suplimentare și pentru suport în depunerea sau votarea proiectelor depuse pe platforma de bugetare participativă, vă așteptăm să ne contactați la: bugetare.participativă@sibiu.ro sau prin telefon, la numărul 0269506526.

Ultima oră