Brandul național ’’Telemea de Sibiu’’ stârnește controverse - ’’Distrugeți 2000 de ani de istorie!’’

Preşedintele Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui acuză autoritățile statului că au făcut un caiet de sarcini după ureche în cazul mărcii ’’Telemea de Sibiu’’.

Dorin Cojocaru, preşedintele Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL) a sesizat mai multe inadvertenţe în Caietul de sarcini ce însoţeşte marca „Telemea de Sibiu”.
Dorin Cojocaru atrage atenţia, într-o postare pe facebook:

Brandul național ’’Telemea de Sibiu’’ stârnește controverse - ’’Distrugeți 2000 de ani de istorie!’’

„Stimaţi „specialişti” din MADR , mergeţi acasă!!! De ce? De….!
1. Aţi pus parametrii fizico-chimici de la laptele de vacă pentru Telemea de oaie! ( Care este densitatea laptelui de oaie? 1,028 ? dudelor! Este 1,033!!!!)
2. Aţi încălcat toată legislaţia naţională şi regulamentele europene în materie de siguranţă alimentară!
3. Aţi încălcat toata legislaţia naţională şi regulamentele europene privind etichetarea produselor alimentare!
4. Aţi încălcat şi batjocorit reţeta şi Standardul Naţional de producere al brânzeturilor tradiţionale ! (Sare 8% la telemea?)
Să facem public documentele ? Să facem public dovezile?
Hai, plecaţi! Aduceţi elevi de clasa a XI-a de la un liceu tehnologic!! RUŞINE! Mergeţi acasă şi puneţi mâna pe carte!
Cu aşa Caiet de Sarcini distrugeţi 2000 de ani de istorie şi tradiţie în producerea unor produse veritabile!” este postarea preşedintelui Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui.

Telemeaua de Sibiu, brand naţional
Începând cu data de 7 iunie 2018, dreptul de utilizare a logoului naţional, precum şi dreptul de a comercializa produse din clasa 1.3 Brânzeturi cu denumirea „Telemea de Sibiu” va reveni exclusiv producătorilor sau procesatorilor din arealul geografic, respectiv teritoriul administrativ al judeţului Sibiu care respectă prevederile din caietul de sarcini şi sunt supuşi controlului şi certificării unui organism de inspecţie şi certificare recunoscut de MADR.
Potrivit oficialilor din ministerul de resort, denumirea înregistrată este protejată împotriva oricărei alte practici care ar putea induce în eroare consumatorul cu privire la adevărata origine a produsului, iar autoritatea competentă responsabilă cu verificarea pe piaţă a etichetării şi utilizării logoului naţional este Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
România are patru produse înregistrate pe sisteme de calitate europene, din care trei Indicaţii Geografice Protejate (I.G.P.): „Magiun de prune Topoloveni”, „Salam de Sibiu”, „Novac afumat din Ţara Bârsei” şi produsul „Telemea de Ibăneşti” înregistrat pe sistemul de calitate Denumire de Origine Protejată (D.O.P.). sursa: stiridindiaspora.ro

Ultima oră

Comentariul meu

Publică