S-a modificat traseul autostrăzii Sibiu - Pitești

Cel mai așteptat proiect rutier al României a suferit modificări înainte ca lucrările să fie demarate. Mai exact vorbim de modificări legate de traseul autostrăzii Sibiu – Pitești. Șoseaua de mare viteză o să aibă mai multe tuneluri și mai puține noduri rutiere.

Autostrada A1 Pitești – Sibiu (122 km), unul dintre cele mai importante proiecte rutiere din România, este scoasă la licitație pe bucăți, însă traseul este diferit față de ce se știa până acum. „Noul” traseu are mai multe tuneluri, mai puține noduri rutiere și combină elemente din traseul calculat în 2008 cu cel redesenat în 2015-2016, scrie HotNews.
Compania de Drumuri a anunțat recent că vrea să liciteze și execuția ultimelor două secțiuni – tronsoanele montane, cele mai dificile – în baza studiilor vechi, criticate dur de către experții Comisiei Europene care consideră că un astfel de proiect dificil are nevoie de un nou studiu de fezabilitate făcut ca la carte, cu o analiză geotehnică adecvată.
Cele două secțiuni vor avea 9 tuneluri cu lungime totală de aproape 7 km și peste 100 de structuri. Secțiunile vor fi licitate în baza unor studii vechi de peste 10 ani, criticate de către experții Comisiei Europene care cer pentru un astfel de proiect complicat un nou studiu cu o analiză geotehnică în detaliu.
Celelalte secțiuni au fost deja licitate sau pregătite de licitație, însă traseul și elementele autostrăzii s-au schimbat față de ce se știa până acum.
„Noul” traseu are două tuneluri în plus, mai puține noduri rutiere, iar ruta aleasă combină atât traseul din 2008, cât și cel selectat în urma unei analize din 2015.
În noiembrie 2016 Compania de Autostrăzi anunța că a stabilit un traseu final pentru autostrada A1 Pitești – Sibiu. Traseul fusese stabilit în decursul revizuirii Studiului de Fezabilitate (contract reziliat ulterior în 2017) și includea elemente comune cu traseul din SF-ul din 2008. Astfel, traseul de circa 122 de km avea pe parcurs 7 tuneluri și 10 noduri rutiere. Vezi aici cum arăta vechiul traseu stabilit în 2016.
Acum, însă, odată ce Compania de Autostrăzi a scos deja la licitație unele secțiuni și a anunțat că va scoate la licitație și restul de loturi, traseul final este unul modificat. Astfel, numărul de noduri rutiere a scăzut la 8, iar numărul de tuneluri a crescut – s-au mai adăugat încă două tuneluri scurte în zona unde traseul va ocoli localitatea Boița, la ieșirea din Valea Oltului.
Traseul ar mai putea suferi mici modificări pe parcursul realizării proiectului tehnic, după cum au precizat pentru HotNews.ro reprezentanții CNAIR.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică