Finanțarea cu bani europeni a autostrăzii Sibiu - Pitești în mare pericol
Foto arhivă

Un parlamentar de Argeș avertizează autoritățile legat de finanțarea autostrăzii A1, Sibiu – Pitești din bani europeni. Dănuț Bica spune că aceasta este aproape pierdută.

Dănuţ Bica, deputat de Argeş al PNL, avertizează asupra faptului că finanţarea europeană pentru tronsonul Piteşti-Sibiu al autostrăzii A1 este aproape pierdută, cu cinci ani înainte de termenul limită până la care pot fi accesaţi banii aferenţi perioadei de programare 2014-2020, conform Ziarul Argeșul.
Deputatul Bica acuză în termeni foarte duri incompetenţa şi reaua-voinţă dovedite de miniştrii din Guvernele PSD-ALDE în privinţa realizării celei mai aşteptate autostrăzi din România, Piteşti-Sibiu, parte importantă a Coridorului IV Pan-European, deoarece proiectul bate pasul pe loc de ani de zile, iar studiile de fezabilitate care au fost elaborate nu respectă normativele europene referitoare la calitatea lucrărilor şi protecţia mediului.
Autostrada Piteşti-Sibiu a rămas încă la stadiul de desen pe hartă„Din păcate, se pare că vor mai trece încă mulţi ani până când cea mai aşteptată autostradă din ţara noastră va fi construită. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că România a avut parte în ultimii ani de miniştri ai Transporturilor care s-au întrecut în incompetenţă şi rea-voinţă, care au promis marea cu sarea, iar până astăzi nici măcar studiile de fezabilitate nu au reuşit să le finalizeze.
Noi, românii, avem multe zicale populare înţelepte, dintre care aceea care spune că „gura păcătosului adevăr grăieşte” i se potriveşte perfect actualului Ministru al Transporturilor, Lucian Şova.
Fără a sta prea mult pe gânduri, acesta a promis că lucrările de execuţie la tronsonul Piteşti-Sibiu al autostrăzii A1 vor începe probabil în anul 2020.
Oare să fi uitat că acest obiectiv de investiţii beneficiază de finanţare nerambursabilă prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) şi 2020 este ultimul an al perioadei de programare 2014-2020?
Iar dacă domnul Ministru chiar s-ar ţine de cuvânt şi lucrările ar demara în anul 2020, când s-ar finaliza acestea şi cum s-ar mai putea încadra în perioada respectivă pentru a se conforma condiţiilor de finanţare?
Luând ca exemplu realizarea lotului 4, pentru care proiectarea va dura 16 luni, iar execuţia 44 de luni, chiar dacă am presupune că lucrările vor începe în anul 2020, acestea s-ar termina prin anul 2025, dacă nu vor interveni şi amânările, care la noi aproape că reprezintă o regulă.
În concluzie, pentru ca în Romania să poată fi relansată realizarea investiţiilor în infrastructura mare şi în mod special în cea de transport, este absolut necesar ca actuala coaliţie PSD-ALDE, care şi-a dovedit pe deplin incompetenţa, să părăsească guvernarea”, afirmă Dan Bica.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică