sesizări către primărie direct de pe telefon prin sibiu city app. poftiți la reclamații

Primăria Sibiu a lansat marți, 9 ianuarie o actualizare a Sibiu City App, prima aplicație mobilă a unei municipalități din România. Aplicația a oferit până în prezent informații cu privire la obiectivele turistice, evenimentele orașului, transportul public, spațiile de parcare, unitățile de cazare și masă din oraș.

Administrația locală a dezvoltat împreună cu Eventya un modul dedicat sibienilor: raportarea incidentelor, adică problemele punctuale pe care le întâlnesc în oraș. Aceasta este o cale simplă și comodă de sesizare, cetățenii utilizând propriul smartphone și trei pași simpli:
Pasul 1: Dacă nu aveți deja instalată aplicația, o puteți descărca gratuit din Google Play sau App Store
Pasul 2: Autentificați-vă cu contul de email sau social media și validați numărul de telefon – pas necesar doar prima dată când transmiteți o raportare.
Pasul 3: Transmiteți prin aplicație problema, atașând fotografii și descriind pe scurt incidentul. Localizarea problemei se face automat, prin coordonatele GPS, sau de către utilizator, prin plasarea pe harta orașului.
De ce acest modul? Pentru că de mai bine de doi ani Primăria Sibiu s-a concentrat pe creșterea gradului de transparență a deciziilor și pe o comunicare mai directă și mai simplă cu cetățenii. Petițiile au fost preluate până în prezent în scris și telefonic, prin Centrul de Informații pentru Cetățeni sau prin portalul de e-administrație de pe sibiu.ro. Modulul Raportare incidente din Sibiu City App vine cu o noutate: este disponibil în orice moment, în drum spre serviciu, școală sau cumpărături, indiferent de oră.
Un alt aspect important este faptul că cetățeanul este informat cu privire la parcursul sesizării. Acesta primește un email prin care se confirmă primirea, este notificat când sesizarea intră în lucru și primește o informare când problema s-a rezolvat.
Problemele sesizate prin aplicație pot fi rezolvate mai eficient și mai repede pentru că inspectorul are la dispoziție localizarea exactă și fotografii din teren așa că poate lua mai repede măsuri.
Problemele care pot fi semnalate prin acest modul:
 Străzi și iluminat public
 Utilități
 Trafic auto
 Parcuri și zone verzi
 Salubritate
 Transportul public
 Vandalism
 Animale pe domeniul public
 Construcții
 Deplasarea cu bicicleta
 Comportamentul neadecvat al funcționarilor publici
 Fumatul în spațiile interzise
 Diverse
Odată ajunsă în Primărie, sesizarea este preluată de Centrul de Informații pentru Cetățeni și apoi repartizată electronic serviciului abilitat. Întreg parcursul sesizării este electronic ceea ce reprezintă o scurtare a timpului de rezolvare prin reducerea birocrației. Un detaliu important: conducerea instituției are posibilitatea să monitorizeze în timp real sesizările primite, stadiul lor și timpul de soluționare.

Ultima oră

Participă la discuție

5 Commentarii

  1. primaria sibiu, doarme, se fac angajari la administratia cimitirelor ca la maternitate, cine dumnezeu coordoneaza acest serviciu, ca au o gramada de reclamatii dar se pare ca mai este nevoie de un registrator

  2. O abureală totala rasp robotul ca se rezolva problema rwsrespectivă a trecut 2 luni si nimic

  3. Pe strada Dimitrie Cantemir nr 3C, exista o gura de canal a cărui capac se misca extrem de tare la trecerea masiniilor facând un zgomot extrem de tare, cu riscul sa se surpe ( diverse fisuri sunt existente )…Am făcut o sesizare online la începutul verii pe site-ul primăriei…Fara o rezolvare…

  4. poate informati dv primaria ca e NECESARA semaforizarea intersectiei strazilor Florian Rieger cu Europa unita…la orele de varf cei de pe Rieger sunt la mila celor care circula pe Europa unita si se formeaza niste coloane destul de mari …cred ca vor fi mainreceptivi la presa decat la un simplu cetatean ?

    1. Dacă tot ați schimbat iluminatul public pe str.aleea taberei dați și drumul la becuri căi întuneric de nu vezi nimic.