”Buna dimineața Alex. Urmăm ruta preferată către serviciu în dimineața aceasta? Ți-am pregătit o selecție de melodii pentru drum. Sunt sigură că îți va face plăcere să le asculți. Nu uita să citești ultimele știri până ajungem.” Astfel ar putea decurge interacțiunea cu autoturismul dvs. în viitorul apropiat. Sistemele robotice cognitive, precum mașinile autonome, sunt următorul pas în dezvoltarea modului în care oamenii se deplasează și a felului în care tehnologiile de autonomous driving evoluează, de la controlul autonom individual al unei singure mașini la controlul unui întreg organism dinamic ce va reprezenta infrastructura de transport a viitorului. Elektrobit (EB) România va prezenta într-un workshop organizat la Hotel Ramada pe data de 13 Noiembrie 2017, ora 17:00, tehnologii de inteligență artificială pentru autonomous driving, aflate în faza de cercetare și dezvoltare în companie.
În ultimii ani, tehnologiile de inteligență artificială și-au găsit o aplicabilitate din ce în ce mai mare în industria automotive. Din ce în ce mai mulți producători de mașini integrează în autoturismele fabricate sisteme ce pot înțelege mediul înconjurător, pot controla autonom mașina și pot învăța singure modul în care să se comporte, în funcție de felul de a fi al persoanelor care o utilizează.
Elektrobit (EB) este un furnizor global premiat de soluții software din domeniul automotive. Fiind un lider în dezvoltarea de software automotive, cu o experiență de peste 25 de ani în domeniu, software-ul EB se regăsește integrat în peste 70 de milioane de autovehicule. Soluțiile flexibile şi inovative oferite sunt destinate infrastructurii de vehicule conectate (Conectivity), interfața om-mașină (Human-Machine Interface), navigație, driver assistance, unități de control electronice şi servicii de inginerie software. EB este o filială Continental AG. Pentru mai multe informații vizitați www.elektrobit.com
Workshop-ul organizat de Elektrobit România pe data de 13 Noiembrie 2017, are intenția de a pune în evidență stadiul actual al sistemelor de inteligență artificială utilizate în autonomous driving și de a prezenta tehnologiile curente aflate în stadiul de cercetare și dezvoltare din cadrul companiei.
Punctul central, în jurul căruia sunt organizate metodele de inteligență artificială, este cel de învățare automată al comportamentului de conducere autonomă din date colectate de la senzorii mașinii (ex. GPS, cameră video, radar, etc.) pe de o parte, şi de la senzori de infrastructură (ex. condiții meteo, densitatea de mașini, sau starea intersecțiilor semaforizate) pe de altă parte. Realizarea sistemelor cu adevărat inteligente a putut fi posibilă prin paradigma de învățare automată intitulată Deep Learning, metodă ce reușește să extragă informații relevante din cantități mari de date. Abordarea deep learning este utilizată în cadrul EB la construcția modelelor de conducere autonomă prin învățarea comportamentului dorit într-un sistem de simulare interactivă.
Aceste comportamente învățate, via deep learning, stau la baza generației următoare de sisteme autonomous driving. Elektrobit dezvoltă în acest sens software adaptiv în standardul Autosar ca și interfața dintre software-ul aplicație şi hardware-ul reprezentat de unitățile de control electronic şi calculatoarele de bord. Sistemul conceput şi dezvoltat de Elektrobit pentru conducere autonomă a vehiculelor poartă numele de EB Robinos. Robinos integrează componente software în trei module de procesare, şi anume ”percepţie,” ”planificare” şi ”actuare.” Algoritmii disponibili fac posibilă percepția mediului înconjurător, înțelegerea contextului de trafic şi derivarea comenzilor de actuare a autovehiculului. Planificarea mișcării se efectuează prin analiza hărților de navigație şi calculul predictiv al rutei optime.
Rolul șoferului, respectiv al pasagerului în paradigma autonomous driving, va fi analizat din punctul de vedere al interfeței de comunicare a comenzilor. Pe lângă controlul mișcării, inteligenta artificială joacă un rol important în modul în care are loc comunicarea cu utilizatorii. De asemenea, actualizarea continuă a software-ului și securitatea electronică sunt două puncte cheie în funcționarea sigură a sistemelor de conducere autonomă. Sursele de date sunt utilizate în analiza şi controlul centralizat al unui întreg organism de trafic.
Către finalul workshop-ului, vă invităm să faceți cunoștință cu felul de a fi EB.