Echipajul format din Dan Gîrtofan și Tudor Mârza (ProRally Team Brașov) a stabilit cei mai rapizi timpi în shakedown-ul de la Raliul Sibiului UniCredit Leasing 2017.
Pe cei 2,5 kilometri de la Gura Râului/Călugăru, Gîrtofan a efectuat trei parcurgeri deosebit de rapide, sub reperele oricărui alt concurent. Cel mai rapid timp a fost de 1:28.6, la cea de-a treia sa tentativă la bordul Skodei Fabia R5. Brașoveanul are nevoie de victorie în ultimul raliu al anului pentru a putea emite pretenții la titlul de campion național absolut.
Alexandru Pițigoi și Botond Csomortani au exprimat potențialul modelului Porsche 911 GT3 adaptat pentru competițiile de raliuri, stabilind al doilea timp al sesiunii de shakedown de vineri dimineață (1:33.9). În urma acestuia s-au clasat modelele Lancer de clasă 3 ale perechilor Porcișteanu/Dobre și Tomiță/Csegzy.
Aceștia au devansat Ford-urile Fiesta R5 ale echipajelor Marișca/Poenaru și Marozsi/Mihalik. Adrian Teslovan și Vajk Imre Cseh (Citroen DS3 R3T) au fost cei mai rapizi dintre modelele de clasă 5, după ce s-a confirmat retragerea din competiție a campionilor naționali ai categoriei, Adrian Răspopa și Cosmin Diacu.
Lupta de la Cupa Dacia dintre Mihnea Mureșan și Norbert Maior i-a dat câștig de cauză la shakedown primului dintre aceștia. Reperul clasei 9 și totodată al Cupei Suzuki Swift a fost stabilit de către Andrei Gîrtofan.
Gabriel Stanciu și Levente Kovacs (Ford Escort Mk. II) au fost unicul echipaj din Campionatul Național pentru Vehicule Istorice de Competiție care a rulat la shakedown, iar dintre cei 6 combatanți ai Campionatului Național Rally2 Dunlop care s-au acomodat cu parcursul de la Călugăru cel mai rapid a fost Paul Turcanu, alături de Claudiu Popa, pe un Renault Clio RS.
Acțiunea este cofinanțată de Consiliul Local Sibiu, Primăria Municipiului Sibiu și Consiliul Județean Sibiu, prin Serviciul Public Sala Transilvania. Mașina oficială a Raliului Sibiului UniCredit Leasing este oferită de Autoklass Sibiu.