În scopul creșterii accesului la educație a copiilor din familiile defavorizate, anual administrația locală acordă acestora tichete pentru grădiniță. Deoarece legislația prevede ca la fiecare început de an școlar să fie depus un nou dosar pentru obținerea acestui ajutor, Serviciul Public de Asistență Socială din cadrul Primăriei Sibiu primește cereri în vederea acordării lui.
Stimulentul educațional sub forma unui tichet social în valoare de 50 de lei pentru fiecare copil, se acordă lunar copiilor de grădiniță din familii defavorizate, cetățeni români sau ai altor state care au domiciliul, reședința sau locuiesc efectiv în Sibiu.
Pentru a primi acest ajutor, familia trebuie să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:
– copilul să fie înscris într-o unitate de învățământ preșcolar;
– copilul trebuie să frecventeze regulat grădinița – pentru verificarea acestui criteriu grădinițele transmit Serviciului Public de Asistență Socială o situație cu prezența la cursuri;
– venitul lunar net pe membru de familie să nu depășească 284 lei.
Dosarul va conține următoarele:
– cererea și declarația pe propria răspundere (se vor procura de la sediul Serviciului de Asistență Socială) completată de reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal al copilului,
– documente doveditoare care să ateste următoarele: componența familiei, veniturile nete lunare ale familiei, frecventarea grădiniței prin intermediul unei adeverințe eliberate de grădiniță prin care se atestă prezența.
Acest dosar se depune de către reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal al copilului, la Serviciul Public de Asistență Socială Sibiu, oricând pe parcursul anului școlar, la camera S2 din sediul Primăriei Sibiu de pe bulevardul Victoriei, nr. 1-3, iar stimulentul se acordă din prima lună în care copilul a îndeplinit criteriile de eligibilitate.
Acordarea tichetelor va fi comunicată titularului şi unităţii de învăţământ preşcolar la care este înscris copilul până în data de 10 a lunii, pentru cererile depuse în luna anterioară. În cazul persoanelor fără adăpost, comunicarea dispoziţiei se face prin afişare la sediul Serviciului Public de Asistenţă Socială.
Distribuirea lunară a tichetelor către titulari se face de către Serviciul de Asistență Socială, din sediul de pe bulevardul Victoriei, nr. 1-3, de la casierie – camera S15.
După stabilirea dreptului la stimulent titularul are obligația de a actualiza informațiile periodic. Din trei în trei luni titularul trebuie să depună la Serviciul Asistență Socială o declarație pe propria răspundere privind componența familiei și veniturile realizate de membrii acesteia, însoțite de acte doveditoare. Personalul Biroului Alocații Familiale din cadrul Serviciului Public de Asistență Socială va verifica datele și informațiile în termen de maxim 15 zile de la data înregistrării acestora.
În situația în care se constată schimbări ce conduc la încetarea dreptului la stimulent, primarul emite o dispoziție de încetare a dreptului și/sau de recuperare a tichetelor sociale pentru grădiniță. Sumele reprezentând contravaloarea acestora se recuperează de la titular de către Direcția Fiscală Locală Sibiu- Serviciul Executări Silite Persoane Fizice.
no comment …50lei