Trei tineri din Sibiu au pus pe picioare o super afacere - Radu, Ioana și Mircea sunt ”SmartBill”

Până acum ceva timp cei care au o firmă sau țin evidența uneia știu cu siguranță că ”hârtiile” le ocupă mult prea mult timp și își doreau să apară ceva care să le ușureze munca. Ideea unor tineri frumoși și inteligenți din Sibiu a făcut ca acum treaba aceasta să fie ”aruncată” la gunoi. Radu, Iona și Mircea au pus pe picioare SmartBill, o idee pe care au avut-o și alții, dar pe care trei sibieni au implementat-o cu cel mai mare succes. Și treaba asta este acum una dintre cele mai de succes afaceri din România. E Made in Sibiu.

SmartBill este ideea a trei sibieni. Radu Hasan, Ioana Hasan și Mircea Căpățînă se cunosc din liceu. În 2006 au deschis o firmă de IT, și ca pentru orice alt antreprenor facturile le dădeau bătăi de cap. ”Era destul de complicat cu facturile. Dacă le greșeai trebuiau anulate, ținut cotorul…”, spune Radu Hasan. Așa că la începutul lui 2007, când legea a permis emiterea facturilor în orice format, cei trei tineri au avut o idee pe care au avut-o și alții: aceea de a crea un soft pentru facturi on-line. Practic SmartBill este un soft care emite facturi online. Adică, cei care dețin o firmă intra pe www.smartbill.ro, creeaza un cont și pot emite facturile direct pe calculator. Înante de asta însă au la dispoziție 30 de zile de încercare a soft-ului. Tot cu SmartBill se poate ține si gestiunea unei companii. La fel, după o perioadă de 30 de zile de încercare, clientul îl poate cumpăra.Trei tineri din Sibiu au pus pe picioare o super afacere - Radu, Ioana și Mircea sunt ”SmartBill”

Trei tineri din Sibiu au pus pe picioare o super afacere - Radu, Ioana și Mircea sunt ”SmartBill”

Ce i-a diferențiat
”Ideea noastră nu a fost unică. Doar că noi am pus-o altfel în practică”, spune Radu Hasan. Asta a adus SmartBill pe primul loc în domeniu. ”Tot procesul l-am gândit cât mai simplu pentru utilizator. De la interfața site-ului, la instalare, la modul de utilizare al soft-ului…Ne-am orientat mereu către client, către nevoile lui și către simplificarea procesului cât de mult posibil”, povestește Radu Hasan. Așa SmartBill s-a detașat de restul competitorilor, iar experiența celor trei sibieni în IT i-a ajutat să folosească la maxim optimizarea Google, situându-se astfel pe primele locuri în motoarele de căutare.

Trei tineri din Sibiu au pus pe picioare o super afacere - Radu, Ioana și Mircea sunt ”SmartBill”
Radu Hasan CEO SMARTBill

Sibienii nu s-au oprit la un singur soft. SmartBill a început să însemne și un program de gestiune on-line, folosit de tot mai multe firme. Cei trei au făcut o infuzie de capital de un milion de euro pentru dezvoltare, iar rezultatele se văd deja. ”Acești bani au mers către dezvoltarea unui program de contabilitate. Aici am colaborat cu mai mulți contabili care ne-a ajutat cu conceptul. Programul nostru reduce cu până la 50% timpul alocat acestei activități, făcută în mod tradițional. Acum soft-ul se află în teste, urmând ca după ce primim feed-back-ul și punem la punct detaliile să îl lansăm și pe piață”, spune Radu Hasan.

SmartBill ”exportat” și în India
SmartBill-ul a început cu trei oameni, sibienii care l-au ”inventat”. Acum pentru această platformă lucrează 50 de oameni. Un număr de 25 sunt la biroul din Sibiu, unde se pun la punct programarea, dezvoltarea, testarea, design-ul, și alți 25 la biroul din București, unde se desfășoară activitățile de marketing, suport, vânzări.
Câțiva oameni dezvoltă însă SmartBill și în India. ”Am testat mai multe piețe de afară, dar în India s-a dovedit că merge cel mai bine. Piața de acolo este enormă, sunt cam 50 de milioane de firme, față de 500.000 în România, de exemplu”, spune Radu Hasan.

Trei tineri din Sibiu au pus pe picioare o super afacere - Radu, Ioana și Mircea sunt ”SmartBill”
Echipa SMARTBill

Profitul de un milion de euro mai așteaptă
Radu Hasan spune că SmartBill este o companie care se adresează firmelor mici, cu aproximativ 50 de angajați, și că produsele promovate vor rămâne aceleași. ”Pentru firmele mari trebuie făcute produse custom, care necesită mult timp. Așa că ne adresăm celor mai micuți, dar foarte mulți. Ca și plan pe termen mediu ne propunem să creștem pe piața pe care deja suntem prezenți, pentru că mai avem mulți clienți de câștigat. Ne focusăm pe aceleași produse, pentru că nu vrem să ne extindem prea mult și să pierdem din calitate”, spune sibianul.
Deși SmartBill este unul din cei mai căutați în domeniul facturării on-line, profitul nu a atins încă pragul de 1 milion de euro. ”tot ce s-a câștigat până acum am reinvestit, pentru că mereu trebuie îmbunătățite lucrurile și oferta, așa că până să devenim milionari mai e, dar tindem spre asta”, se amuză Radu Hasan.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică