Compania Takata, producătoarea niponă de airbag-uri și-a depus cererea de faliment, dar la câteva zile a anunțat că acțiunile sale din Statele Unite vor fi vândute către Key Safety Systems pentru 1,04 miliarde euro.
Decizia a fost luată de conducerea Takata, conform unui comunicat al companiei, şi a determinat reglementatorul bursier din Japonia să îngheţe cotaţiile şi să suspende acţiunile, începând de marţi, după ce acestea au cumulat o scădere de circa 80% de la mijlocul lunii.
Obligaţiile de plată ale Takata depăşesc un miliard de yeni (8,026 miliarde euro/ 8,988 miliarde dolari), ceea ce face din producătorul de componente auto cel mai mare falimentar nipon până la această dată.
Cererea de intrare în faliment, prezentată unui tribunal din Tokio, este destinată să faciliteze restructurarea acestei datorii, folosindu-se de legislaţia japoneză, şi să evite insolvenţa, se menţionează în comunicat, care subliniază că va fi solicitată finanţare de urgenţă unor instituţii din Japonia pentru a fi continuată activitatea.
Preşedintele Takata, Shigehisa Takada, şi-a cerut scuze creditorilor, într-o conferinţă de presă, a solicitat ‘înţelegere şi sprijin’ şi a afirmat că ‘declararea în faliment’ are ca obiectiv ‘continuarea asigurării unei aprovizionări stabile cu produsele sale’.
TK Holdings, subsidiara din Statele Unite, s-a declarat, de asemenea, în faliment, a informat Takata, care a anunţat că va primi sprijin financiar pentru restructurarea sa de la Key Safety Systems, filiala americană a firmei chineze Ningbo Joyson Electronic.
Astfel, Takata va vinde toate participaţiile sale în această firmă către Key Safety Systems pentru o sumă de 175 miliarde yeni (1,404 miliarde euro / 1,572 miliarde dolari).
Ministrul japonez al Economiei, Comerţului şi Industriei, Hiroshige Seko, a calificat acest faliment drept ‘inevitabil’ şi şi-a exprimat încrederea că procesul ‘va fi dus până la capăt fără probleme, pentru a evita confuzia şi afectarea pieţei de componente auto’, conform agenţiei Kyodo.
Înfiinţată în 1933, Takata este unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de airbaguri şi alte dispozitive de securitate şi, din 2008, trece printr-o serie de dificultăţi economice derivate din defectele constatate la capsula metalică unde se află sacul airbagului.
Această problemă poate face ca airbagul să se desfacă cu o putere foarte mare şi să proiecteze fragmente în pasageri şi este considerată cauza a cel puţin 15 decese şi afectează autovehiculele a 19 producători auto din toată lumea.
Defecţiunea a provocat cheltuieli imense companiei, ca urmare a înlocuirii acestor dispozitive la 42 de milioane de autovehicule, dar şi sancţiunilor şi compensaţiilor pe care a fost obligată să le achite.
Sursa www.agerpres.ro