Niponii de la Takata trec prin cea mai grea perioadă de la înființarea companiei și până în prezent. Aceștia vor depune o cerere de intrare în faliment. Decizia ar putea afecta și fabrica din Sibiu, dar deocamdată nu s-a anunțat în ce fel.
Compania niponă Takata Corp, care are trei fabrici în România, va depune cererea de intrare în faliment cel mai devreme săptămâna viitoare, în contextul în care caută să ajungă la un acord financiar cu producătorul de componente auto Key Safety System, potrivit unor surse citate de Reuters, anunță Mediafax. În România, japonezii de la Takata au două fabrici la Arad, una producătoare de volane şi una de centuri de siguranţă, şi o alta la Sibiu, unde se produc saci pentru airbaguri.
Takata, unul dintre cei mai mari producători de componente auto, lucrează de luni de zile pentru a finaliza acordul cu Key Safety. Potrivit surselor Reuters, compania Key este aşteptată să achiziţioneze acţiuni din Takata ca parte a planului de restructurare în procesul de faliment.
Cotidianul nipon Nikkei a raportat că o nouă companie creată de Key va cumpăra operaţiunile Takata pentru 1,6 miliarde de dolari şi va continua să livreze air baguri, centuri de siguranţă şi alte produse, lăsând datoriile unei alte companii.
Tokyo Stock Exchange a anunţat vineri că a suspendat tranzacţiile cu acţiuni Takata în urma ştirilor care au apărut potrivit cărora compania se pregăteşte de faliment. La ultima închidere a zilei bursiere, aceasta avea o valoare de piaţă de 360 de milioane de dolari.
Firma are o datorie de 850 de milioane de dolari către producătorii auto globali, în urma unui acord stabilit la începutul anului, care a generat cel mai mare număr de maşini rechemate în service. Datoria trebuie plătită până la începutul anului 2018.
Potrivit surselor citate de Reuters, un acord final cu Key nu va putea fi posibil până când Takata nu depune cererea de intrare în faliment. Takata intenţionează să înceapă procesele atât în Statele Unite, cât şi în Japonia.
Cei mai mari producători auto sunt îngrijoraţi de planul de faliment al companiei din cauza faptului că ar putea înregistra întârzieri în procesul de înlocuire a airbagurilor afectate. Peste 65% din cele 46,2 milioane de air baguri chemate în service în Statele Unite nu au fost reparate.
Un judecător din Statele Unite a spus, la începutul anului, că înlocuirea tuturor pompelor de umflat airbaguri ar putea ajunge la 8 miliarde de dolari. Airbagurile Takata ar putea exploda cu o forţă mult prea mare.
În ianuarie, Takata a pledat vinovată şi va plăti un milion de dolari pentru a finaliza o investigaţie a Departementului de Justiţie al Statelor Unite asupra problemelor la airbaguri care au dus la moartea a 16 oameni în lume. Takata a fost, de asemenea, învinuită pentru rănirea a 180 de oameni.
Din 2008, peste 100 de milioane de pompe ale airbagurilor din toată lumea, folosite în maşinile a 19 producători auto, inclusiv Honda Motor, Ford Motor, Volkswagen şi Tesla, sunt vizate. Chemările în service vor continua până în 2019.