Potrivit Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean aduce o veste bună legată de redeschiderea Transfăgășanului înaintea termenului de 1 iulie.
„Pe partea din județul Argeș, am discutat cu președinte Consiliului Județean Argeș și mi-a comunicat că drumul este negru, se poate circula. Azi am avut și o discuție telefonică cu directorul de la Drumurile Naționale (Sibiu n.r.), domnul Crețu, care mi-a comunicat că au început și ei operațiunile de deszăpezire și că ar mai fi 4 kilometri de deszăpezit. În maximum două săptămâni, însă contează foarte mult și condițiile meteo, mai mult de două săptămâni nu va mai dura deszăpezirea. Termenul de deschidere este de 1 iulie, însă noi încercăm să deschidem mai repede”, a declarat, joi, Daniela Cîmpean, anunță Agerpres.
Drumarii au început să transporte cu utilajele cantități impresionante de zăpadă de pe DN7C Transfăgărășan, pentru deszăpezirea carosabilului, acest drum urmând să fie redeschis pe 1 iulie, potrivit informațiilor de pe pagina de facebook a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„DN7C-Transfăgărășan este închis pe tronsonul Piscu Negru (km 104, județul Argeș) — Bâlea-Cascadă (km 130+800, județul Sibiu) — până în data de 30 iunie 2017, cu posibilitate de prelungire”, potrivit Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române.
DN 7C — Transfăgărășan, care asigură legătura între județele Argeș și Sibiu, este închis oficial opt luni pe an, între 1 noiembrie și 1 iulie, pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 104 (Piscu Negru — județul Argeș) și kilometrul 131 (Bâlea Cascadă — județul Sibiu), pe celelalte porțiuni circulația fiind permisă tot timpul anului.
În județul Sibiu se poate circula, în prezent, pe Transfăgărășan, doar până la Bâlea Cascadă. Cât timp Transfăgărășanul este închis, accesul turiștilor și localnicilor de la Bâlea Cascadă la Bâlea Lac, în Munții Făgăraș, se face doar cu telecabina.
Transfăgărășanul este un drum construit în urmă cu peste 40 de ani, ca să treacă peste zona de creastă a Masivului Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România. Șoseaua urcă până la o altitudine de 2.042 de metri în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălțime, după Transalpina, care străbate Munții Parâng și ajunge până la 2.145 de metri în pasul Urdele.
Transfăgărășanul are două benzi de circulație, o lungime de aproximativ 92 de kilometri, iar din cauza celor peste 800 de serpentine și a drumului în rampă, viteza medie cu care pot rula mașinile este de cel mult 40 de kilometri la oră.
Drumul începe din comuna Arefu, în județul Argeș, la kilometrul 61 al DN7C, și se termină în comuna Cârțișoara (Sibiu), la intersecția cu DN1. Pe întregul traseu sunt construite 27 de poduri și viaducte, dar și cel mai lung tunel din România (887 de metri), Tunelul Bâlea. Aerisirea tunelului se face natural datorită curenților de aer extrem de puternici