foto – cel mai lung nou tunel de cale ferată din românia amenajat la limita dintre sibiu și mureș

CFR Infrastructură a publicat zilele trecute fotografii cu stadiul lucrărilor la cel mai lung tunel de cale ferată amenajat după 1989 cu finanțare europeană. Acesta se amenajează în localitatea Daneș la limita  dintre județele Sibiu și Mureș.

CFR SA a postat mai multe imagini cu tunelul Daneş, aflat în construcţie. Acesta măsoară aproape un kilometru şi este cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit cu susţinere financiară europeană. TUNELUL DANEŞ este în lungime de 969 m este construit pe o variantă nouă de traseu între Sighişoara şi Aţel şi realizat printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parți distincte, particularizate prin metodele de execuție:
● tunel artificial (20 m) la intrarea dinspre Sighișoara
● tunel natural (862 m)
● tunel artificial (87 m) la ieșirea dinspre Daneș
Tunelurile artificiale sunt realizate la adăpostul unei incinte de piloți de diametru mare, care asigură conditiile necesare realizării portalelor de acces şi a structurii până la racordarea cu tunelul natural.
Tunelul natural este realizat prin excavare etapizată, în secţiuni parţiale (h max. 6 m) prin folosirea umbrelelor de micropiloti pe toata lungimea tunelului, care asigură protejarea provizorie a excavatiei la intrados.
Stadiul execuţiei lucrărilor – 83%foto – cel mai lung nou tunel de cale ferată din românia amenajat la limita dintre sibiu și mureșTrenurile de călători vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/h prin tunelul Daneş, ceea ce înseamnă că între Sighişoara şi Aţel infrastructura feroviară va permite atingerea aceste viteze maxime de circulaţie pe o distanţă mai mare.
Evoluţie lucrări de reabilitare pe tronsonul Aţel – Sighişoara (28,22 Km):foto – cel mai lung nou tunel de cale ferată din românia amenajat la limita dintre sibiu și mureș►Constructor: Asocierea FCC Construccion SA (lider) – Azvi SA
►Progres fizic al execuţiei proiectului: 75,5 %
●progresul fizic al lucrărilor la Tunelul Sighişoara – 97 %
●progresul fizic al lucrărilor la Tunel Daneş – 83 %

foto – cel mai lung nou tunel de cale ferată din românia amenajat la limita dintre sibiu și mureș

Ultima oră

Comentariul meu

Publică