Ziua de miercuri, 12 aprilie, este dedicată prevenirii accidentelor rutiere în care sunt implicați bicicliștii.

Siguranța participanților la trafic, în special a categoriilor vulnerabile precum bicicliștii reprezintă o prioritate a Poliției Rutiere.

IMPORTANT DE ȘTIUT
• Pentru a conduce o bicicletă pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani.
• Bicicletele care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, în faţă, cu lumina de culoare albă sau galbenă, iar în spate, cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare.
• În circulația pe drumurile publice, biciclistul este obligat să poarte îmbrăcăminte cu elemente reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă.
• Atunci când circulă pe drumurile publice, bicicletele trebuie conduse pe un singur rând.
• Dacă pe direcția de deplasare există o pisă pentru biciclete, semnalizată ca atare, conducătorii bicicletelor sunt obligați să circule numai pe această pistă.
• Se interzice circulația altor participanți pe pista pentru biciclete.
• Se recomandă ca, în circulația pe drumurile publice, biciclistul să poarte cască de protecție omologată.
• Biciclistului îi este interzis să traverseze drumul public pe trecerile destinate pietonilor în timp ce se deplasează pe bicicletă.

Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate.

Conducătorii auto trebuie să conștientizeze prezența bicicliștilor în trafic, să-i respecte ca și parteneri de trafic, iar bicicliștii trebuie să cunoască regulile de circulație și să le respecte pe durata deplasării.

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

  1. „Se interzice circulația altor participanți pe pista pentru biciclete” – asta impreuna cu ideea geniala de a desena pista de biciclete prin intersesctii si mai ales in giratorii! se bat cap in cap dar mai ales creaza conditiile pentru accidente mortale. Mai bine ar fi sa se lateasca trotuarele in asa fel incat sa inglobeze si pista de biciclete. In acest fel tinem departe de trafic copii si multi adulti care nu cunosc si nu respecta codul rutier si evitam situatiile dramatice. O eventuala ciocnire intre un biciclist si un pieton pe trotuar are efecte mult mai mici decat una petrecuta pe carosabil intre un autobuz si un biciclist de exemplu. Alte avantaje ar fi ca in acest fel pietonii ar putea beneficia de ceva mai mult spatiu pe trotuar iar la traversarea pe trecerea de pietoni biciclistii nu mai sunt nevoiti sa descalece pe carosabil si sa urce pe trotuar, ei fiin deja acolo. Astfel de piste de bicicleta am vazut in Belgia si Austria si functioneaza perfect. Ar incuraja mult mai multi oameni sa se urce pe bicicleta. In plus biciclistii care circula astfel nu mai sunt obligati sa aibe tot felul de veste reflectorizante etc, ele fiind necesare doar daca mergi pe carosabil