Și în acest an mocănița, va fi pusă în funcțiune, dar de această dată, sunt șanse mari ca traseul acesteia să fie cu doi kilometri mai lung. Președintele asociației anunță că trenul cu aburi va funcționa de maxim două ori până la sfârșitul verii și a explicat pentru Ora de Sibiu și de ce nu vom avea curse mai multe decât în 2016.
Brand-ul mocănița pentru Sibiu
Singura salvare a mocăniței de pe Valea Hârtibaciului este transformarea acesteia într-un brand al Sibiului. Președintele asociației, Mihai Blotor explică și de ce trebuie să se întâmple acest lucru. ”Fără îndoială, acțiunile noastre din ultimii nouă ani au contribuit la conștientizarea mocăniței și a rolului pe care-l poate juca ea pe plan local. Fără modestie, pot spune ca noi am creat, involuntar, ideea de brand a mocăniței pentru județul Sibiu. Doar anul trecut am plimbat aproape 5000 de turiști cu trenul cu abur pe Valea Hârtibaciului, iar presiunea comunității începe să se facă simțită. Aceeași comunitate care și finanțează lucrările la mocăniță, prin Semimaratonul organizat anual de Fundația Comunitară Sibiu sau prin sutele de redirecționări ale celor 2% din impozitul pe venit.”
Vezi și: SEMNAL de alarmă – Proiectul mocăniței de pe Valea Hârtibaciului este în mare pericol
Zeci de ore de muncă pentru restaurarea mocăniței
”Unii spun că ne mișcăm prea încet, ca ar trebui să facem cât mai multe trenuri. În spatele fiecărui weekend stau însă multe alte weekend-uri de muncă pentru repararea căii ferate și asigurarea unui parcurs sigur pentru tren.
Gândiți-vă doar că trebuie să cosiți 5 km de cale ferata periodic, iar dacă asta vi se pare fezabil, mai adăugați inspectarea stării liniei, schimbarea traverselor, completarea terasamentului cu piatră spartă, repararea podurilor, plus toată logistica pentru aducerea, descărcarea și punerea în mișcare a garniturii de tren. Și toate astea le facem fără să fim plătiți de nimeni, în timpul nostru liber.” ne mai explică Mihai Blotor.
Mocănița câștigă teren în anul 2017
Boltor spune că în acest an, traseul mocăniței se va prelungi cu încă doi kilometri, asta, dacă nu o să pună nimeni ”bețe în roate”. ”Cea mai prețioasa resursă a noastră este timpul, așadar încercăm să găsim un echilibru între reparația liniei și organizarea de trenuri. Lumea vrea în fiecare an ceva mai mult, iar deocamdată tot ce le putem oferi este un traseu puțin mai lung de fiecare dată. Asta însă cere timp, iar organizarea fiecărui weekend cu trenuri cu abur înseamnă alte câteva weekenduri de pregătiri, în care nu putem lucra la extinderea liniei.
Față de anul trecut, când am adus mocănița la Cornățel de 3 ori, anul acesta plănuim să o aducem doar o dată, maxim de două ori la sfârșitul verii, ca până atunci să avem timp să lucrăm la linie. Datele sunt la fel de volatile precum posibilitatea organizării acestor trenuri, ținând cont de fundamentul juridic descris mai sus. Dacă o să fie trenuri, acestea pot circula doar pe traseul Cornățel-Hosman – fie pe cei 5 km pe care-i avem deja reparați, sau, dacă nu ne pune nimeni bețe în roate, pe toți cei 7 km până la Hosman. Acesta e targetul nostru pentru acest an.” mai spune acesta.
Citește joi dimineață pe Ora de Sibiu în ce stare se află mocănița și vagoanele, dar și despre ce șanse sunt ca trenul original ce a circulat între Agnita și Sibiu să fie repus în funcțiune.