Județul Sibiu este în top trei în România în ceea ce privește creșterea industriei și susținerii economiei naționale. Aici investițiile făcute sunt printre cele mai importante din România.
Judeţele de pe ultimele zece poziţii contribuie cu doar 5% la „motoarele“ businessului românesc, anunță zf.ro. Faţă de 2008, în doisprezece judeţe cifra de afaceri a înregistrat cel puţin o dublare, în timp ce businessul a scăzut doar în Bucureşti şi Mehedinţi. Se remarcă însă, comparativ cu anul 2008, o reducere a dependenţei de Capitală, care mai asigură 37% din busines, faţă de 63% în urmă cu opt ani. Doar în Bucureşti şi Mehedinţi, adică cele două extreme din business, există un declin al vânzărilor raportate de companii, în rest businessul judeţean a fost pe creştere, arată o analiză pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
În 2008, cifra de afaceri a companiilor din România era de 1.088 miliarde lei, iar anul trecut ajunsese la 1.222 miliarde lei, un avans de 12%. Creşterea importantă vine din motoarele industriei – Argeş (209%), Arad (136%), Sibiu (122%), Timiş (109%) –, unde domină industria auto şi a componentelor auto, dar se văd pe harta de business şi rezultatele unor investiţii noi ale antreprenorilor sau ale unor giganţi străini – prezenţa Ford la Craiova se vede în dublarea cifrei de afaceri a companiilor din Dolj, fabricile construite de Albalact, Transavia, Romaqua sau Pehart Tec se văd în economia judeţului Alba şi cântăresc la fel de mult ca investiţia de 300 de milioane de euro derulată de Daimler la Sebeş.
Argeşul, performerul crizei raportat la dinamica cifrei de afaceri (209%), a ajuns în această poziţie datorită creşterii Automobile Dacia (care a devenit din 2013 şi cea mai mare companie din România după ce a luat faţa OMV Petrom SA – înregistrată în Bucureşti). Dar Dacia a atras în Argeş şi furnizori de componente, atât multinaţionale, cât şi afaceri antreprenoriale.
„În general, se observă o tendinţă sănătoasă de participare la creştere pe mai multe paliere: pe orizontala unor industrii-cheie, cum ar fi componentele auto, sau pe palierul de IMM-uri care activează în comerţ, precum şi cele care sunt prezente pe piaţa de servicii“, spune Codruţ Pascu, managing partner al companiei de consultanţă în management strategic Roland Berger Strategy Consultants.