veste proastă pentru milioane de șoferi. rca mai scump pentru cei fără accidente

Șoferii care nu au avut evenimente în trafic vor plăti o poliță  RCA mai scumpă de anul viitor. Acest lucru este posibil deoarece sistemul de bonus a fost modificat, iar conducătorii auto care nu au făcut accidente nu mai primesc o reducere de 50 la sută, ci una mai mică.

La presiunile organizațiilor patronale din transporturi, sistemul bonus/malus a fost modificat în așa fel încât cele două categorii să conțină un număr egal de clase. Această modificare, care pentru cine nu analizează atent sistemul poate părea în avanatajul șoferilor, aduce, de fapt, dezavantaje importante, mai ales șoferilor care nu provoacă accidente, adică grosul asiguraților, anunță profit.ro. Este o nouă modificare impusă de transportatori care nemulțumește pe toată lumea, de la clienți, brokeri și service-uri la firme de asigurare și ASF. Cel târziu din 19 mai 2017, sistemul bonus/malus aplicat șoferilor asigurați în România va trebui să fie modificat, arată Ordonanța de Urgență 54/2016 privind RCA și Norma ASF care o pune în aplicare. Schimbările nu sunt deloc favorabile șoferilor, ci, dimpotrivă, îi privează pe aceștia de o reducere a prețului RCA și îi încarcă suplimentar în caz de daună. Concret, clasele de bonus și malus vor fi egale – câte opt pentru fiecare categorie – față de 14 clase de bonus și 8 de malus cum sunt în prezent. Primul efect direct al schimbării de legislație este că bonusul maxim (adică reducerea de preț) obținut de șoferii care nu comit accidente va fi de 34% aplicat la tariful de bază, față de 50% cât este în prezent. Practic, șoferii care conduc aceeași mașină, fără să aibă daune timp de patru ani, vor plăti pentru RCA cu 16% mai mult  decât în prezent.
“Este o modificare fără nicio noimă, impusă de transportatori, care în loc să aducă beneficii consumatorilor aduce, dimpotrivă, dezavantaje. Culmea, sunt penalizați tocmai șoferii care nu au daune”, a spus, Cristian Muntean, președintele ASSAI, organizația reprezentantivă a service-urilor.
În România sunt peste 5 milioane de șoferi asigurați, dintre care doar 7% produc daune pe parcursul unui an. Restul beneficiază, în mod normal, de încadrarea la o categorie de bonus.  Și șoferii care comit daune sunt dezavantajați.  O daună soldată cu vătămări corporale trimite șoferul considerat vinovat direct cu 6 categorii de malus mai jos, ceea ce echivalează cu plata unui nou RCA mai scump cu aproximativ 80%. Citește tot articolul AICI.

Ultima oră

Comentariul meu