S-a vândut rețeaua de magazine Profi. Cu 533 milioane euro

Rețeaua de magazine Profi deținută de către Profi Rom Food a fost vândută miercuri către Mid Europa Partners pentru suma de 533 milioane euro. Profi deține și în Sibiu nouă magazine. Deocamdată nu s-a anunțat și dacă această tranzacție implică și o schimbare a numelui rețelei.

Mid Europa Partners, principala firmă de private equity concentrată pe Europa Centrală şi de Sud- Est şi proprietar al reţelei de clinici Regina Maria, a semnat joi un acord pentru achiziţionarea a 100% din acţiunile Profi Rom Food pentru 533 de milioane de euro, a anunţat Sebastian Krol, partener al Enterprise Investors, fiind astfel cea mai mare tranzacţie de pe piaţa locală de retail, citat de news.ro. Tranzactia va fi supusă aprobărilor anti-trust şi se va finaliza în primul trimestrul al anului viitor. Profi este o reţea modernă, cu cea mai mare extindere în Romania, şi opereaza peste 500 de magazine, urmând să înregistreze 800 de milioane de euro în 2016. În prezent, Profi are 11.000 de angajaţi.
Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), un fond de private equity administrat de Enterprise Investors, a anunţat încă din luna mai că intenţionează să evalueze „opţiunile strategice disponibile pentru Profi”, liderul segmentului de supermarketuri din România, luând în considerare vânzarea lanţului de magazine.
PEF VI a achiziţionat 100% din companie pentru 66 milioane euro în 2009, iar în 2011 a finalizat o investiţie adiţională de 10 milioane euro. După şapte ani, fondul iese din acţionariat şi vinde lanţul de magazine pentru o sumă de opt ori mai mare. ”Avem bani pentru noi investiţii în zona de retail. Aşa cum am făcut şi cu Noriel . Şi suntem deschişi pentru mai multe proiecte. Pentru că avem expertiză în domeniu”, a declarat miercuri Sebastian Krol, patener Enterprise Investors, într-o conferinţă de presă. La rândul său, partenerul Mid Europa, Nikolaus Bethlenm, afirmă că fondul va continua succesul Profi şi chiar îl va accelera. ”Suntem deschişi către achiziţii aşa cum am făcut şi cu Regina Maria”, a mai spus Bethlenm.
Profi operează trei tipuri de magazine: Standard – cu suprafeţe mari şi gamă largă de produse, City – cu suprafeţe mai mici şi cu o gamă mai restrânsă de produse şi Loco – destinat localităţilor rurale. Compania a încheiat 2015 cu venituri de peste 565 milioane de euro. Enterprise Investors este una dintre cele mai mari firme de private equity din Europa Centrală şi de Est. Activă din 1990, firma a strâns opt fonduri cu un capital total ce depăşeşte 2 miliarde euro. La rândul său, Mid Europa Partners reprezintă unul dintre cele mai mare fonduri din regiune şi din Turcia, având în administrare peste 4 miliarde euro.

Ultima oră