Mult discutatul proiect al autostrăzii Sibiu – Pitești tinde să devină o Fata Morgana a rateurilor date de toți guvernanții perindați pe la putere în ultimii ani. Zilele trecute s-a decis ca studiul de fezabilitate pentru o parte a acestui proiect să primească o ”păsuire” și să fie finalizat anul viitor.
Studiul de Fezabilitate pentru cele trei tronsoane de mijloc ale autostrazii Sibiu – Pitesti are un nou termen de finalizare – aprilie 2017, desi initial acesta trebuia terminat in luna iulie, apoi programat sa fie gata in decembrie 2016, anunta hotnews.ro. „A fost o licitatie accelerata nejustificat, nerealist. Nu se poate face un SF in cinci luni” a declarat Catalin Homor, seful CNADNR, facand referire la contractul licitat pe vremea lui Dan Sova la Transporturi si semnat in 2015. Pe de alta parte, seful de la drumuri spera ca pana la finalul lunii septembrie sa fie definitivat traseul pe toate sectoarele autostrazii, iar Compania ia in calcul licitarea separata a proiectarii pentru sectoarele de capat ale autostrazii. ”Au ramas doua sectoare care sunt mai dificile, sectoarele 2 si 3. Au fost studiate sapte variante din care au fost alese in finala varianta unu si varianta sapte care au traseu comun pe 80% din distanta. Au ramas fix sectoarele udne sunt diferente intre cele doua trasee. Au fost numeroase intalniri cu JASPERS si la finalul lunii septembrie ar trebui sa avem intreg traseul conturat pe toate sectoarele”, a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro, Catalin Homor, directorul CNADNR.
„In noiembrie vom avea Studiul de Fezabilitate pentru sectoarele 1 si 5, iar in aprilie 2017 sa avem tot SF-ul, si pe restul sectoarelor. Am insistat sa avem 1 si 5 separat pentru ca evaluam posibilitatea sa scoate la licitatie separata pentru proiectare sectoarele 1 si 5”, a spus Homor.
„Intr-adevar, vorbim de o amanare, insa trebuie sa tinem cont de unele sincope in implementare, au fost schimbati si subcontractorii”, a mai precizat Homor.
Practic, fata de de termenul initial contractat in urma licitatiei pentru SF s-a ajuns la o amanare de un aproape un an. Initial, contractul semnat in 2015 si licitat inca de pe vremea lui Sova la Transporturi prevedea o finalizare ind ecembrie anul trecut. Ulterior, data de finalizare a fost amanata pentru iulie 2016 si, mai apoi, pentru decembrie anul acesta. Se pune astfel intrebarea, a fost licitatia initiala lansata intr-un mod nerealist?
„In mod evident. A fost o licitatie accelerata nejustificat, nerealist. Nu se poate face un SF in cinci luni”, recunoaste Homor.
In urma cu doua saptamani CNADNR anunta ca pe trei din cele cinci sectiuni ale autostrazii sunt executate foraje, pe sectiunea de capat dinspre Sibiu aceasta fiind realizate in proportie de aproximativ 75%, in timp ce pe capatul dinspre Curtea de Arges forajele sunt realizate in proportie de circa 80%.
La inceputul anului HotNews.ro a publicat un raport al JASPERS, consultantul Comisiei Europene, in care era puteric criticata evolutia contractului si erau evidentiate numeroase probleme si neajunsuri in studiile realizate in 2015 de catre asocierea Spea – Tecnic, cea care a castigat licitatia pentru SF-ul Sibiu – Pitesti.