avem confirmarea oficială. autostrada a1 între săliște și cunța se redeschide luna viitoare

proiectul-autostrazii-sibiu-orastie-a-ajuns-pe-65e5b23a825f02435d-920-0-1-95-0.jpgMinistrul Transporturilor Sorin Bușe a mers într-o vizită pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie, cel în care se lucrează de zor pentru refacerea porțiunii surpate. Acesta spune că traficul o să fie reluat în zona respectivă începând din luna septembrie.

Lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie va fi redeschis traficului după jumătatea lunii septembrie, a susținut, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, care a inspectat lucrările pe loturile 2, 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș – Turda.
”În acest moment, de marţi, au început lucrările. Utilajele aşteptau autorizaţia şi lucrările au început intens. Lucrăm la foc continuu şi pe la sfârşitul lunii viitoare lucrările se termină. Ne dorim să redeschidem traficul, dar este esenţial să facem asta în deplină siguranţă. Asta vrem să o facem până la sfârşitul lunii septembrie”, a declarat, joi, în judeţul Alba, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, în timpul unei vizite pe şantierul autostrăzii Sebeş – Turda, anunta news.ro. Ministrul a mai afirmat că în următoarele săptămâni va fi efectuată şi o expertiză tehnică la Cunţa, pentru a identifica alte eventuale probleme de construcţie.
”Pe acel tronson, din câte ştim noi, nu mai există probleme la lucrare. Mai există probleme minore, dar acum negociem şi în următoarele zile lansă o expertiză independentă care să ne confirme că nu mai sunt probleme. Acolo a fost vina constructorului care nu a ţinut cont de condiţiile geofizice de acolo”, a explicat Sorin Buşe.
Contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu, cu o lungime de 22 de kilometri, a fost încheiat în mai 2011 cu firma italiană Salini Impregilo. Lotul a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale, în prezenţa premierului Victor Ponta, candidat la alegeri. În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porţiune de câteva sute de metri din zona Cunţa a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri şi denivelări grave pe carosabil. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a considerat că firma italiană nu a respectat obligaţiile asumate, iar în ianuarie 2016 a notificat Salini Impregilo cu privire la încetarea contractului.
Lucrările de refacere completă porţiunii cu probleme sunt realizate de către CNADNR în regie proprie.  Valoarea lucrării este estimată la 3,7 milioane lei şi este acoperită din garanţia de bună execuţie a constructorului. În 28 aprilie, CNADNR a executat garanţia de bună execuţie constituită de Salini Impregilo SpA, în valoare de 60,5 milioane lei.

Ultima oră

Comentariul meu