S-a avizat soluția tehnică pentru refacerea autostrăzii surpate între Sibiu și Orăștie. În ce stadiu sunt acum lucrările

santier autostradaGuvernul a anunțat miercuri că ”a început reconstrucția șoselei, lucrările fiind executate în regie proprie de CNADNR. Termenul pentru reluarea circulației este septembrie 2016. La acest moment, stadiul lucrărilor este de 96 la sută”.

CNADNR SA s-a avizat cu 12 voturi pentru şi 4 împotrivă soluţia tehnică pentru zona cuprinsă între km 60 plus 500 – 60 plus 700 aferentă tronsonului de Autostradă Orăştie – Sibiu, lot 3, faza Proiect Tehnic. Termenul de finalizare a lucrărilor şi de dare în folosinţă a autostrăzii rămâne luna septembrie a acestui an.
Soluţia tehnică avizată presupune execuţia a 6 transei drenante, la o adâncime de 7 m, transversal amprizei autostrăzii, distanţa dintre acestea fiind variabilă, distanţele mai mici sunt în zona cu înălţimea de rambleu mai mare, aceasta distanţă crescând pe masura reducerii înălţimii rambleului.
Lungimea acestor transei este de 65 m pentru 4 drenuri şi de 285 m pentru două dintre acestea, La capul aval al transeilor transversale cu lungimea de 65 m, se montează camine de vizitare. Între aceste camine se realizează drenurile de evacuare, care unesc toate aceste camine de vizitare.
Cele doua transei cu lungimi mai mari, respectiv 285 m, sunt necesare atât pentru evacuarea apelor drenate catre pârâul din aval, cât şi pentru asanarea zonei mlăştinoase aflate în aval la cca. 200 m de autostradă.
Acestea se unesc într-un singur cap de evacuare, unde se realizează un bazin decantor cu preaplin, continuat cu un şant pereat până la emisar.
Peste terenul astfel pregatit, se va începe refacerea  corpului rambleului din materiale granulare, ranforsate cu geogrile, după cum urmează:
Baza rambleului este constituită dintr-o pernă de piatră spartă, armată cu geogrile, iar lăţimea pernei va fi mai mare decât ampriza efectivă, reducând astfel încărcarea verticală şi implicit a efortului tangenţial din baza rambleului.
Perna de piatră  armată, împiedică deformarea laterală şi reduce astfel posibilitatea mobilizării unor eforturi tangenţiale mai mari.
Grosimea pernei va fi de 1,50 m,iar numărul stratelor de geogrile de armare va fi de 4 straturi. Corpul rambleului, este proiectat a se executa din balast, sort 0 – 63. Deoarece taluzurile proiectate iniţial sunt de 2:3, pante ce se vor mentine pentru continuitatea taluzurilor existente, acestea vor fi armate cu geogrile, constituite în structuri de pământ armat, de o parte şi alta a autostrăzii. Zona de aplicare a armaturilor este de 6,00 m de la faţa taluzului. Distanta între armături va fi de 50 cm.
Pentru asigurarea nedeformabilităţii, (bombarii taluzurilor), se vor realiza la fiecare 2,00 m de înălţime, legaturi din geogrile de acelaşi tip cu cele utilizate la perna din piatra Sparta, respectiv geogrile rigide, cu rezistenţa efectivă la alungirea de 5%, de  100 kN/m. Armarea taluzurilor se va face cu geogrile
În cel mai scurt timp posibil, Proiectantul urmează să întocmească Detaliile de execuţie şi totodată să asigure asistenţa tehnică pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor.
De asemenea, soluţiile de remediere aferente celorlalte zone cu degradări urmează să fie realizate de către Proiectant şi prezentate în cadrul CTE/CNADNR în scopul avizării.

Ultima oră

Un răspuns la “S-a avizat soluția tehnică pentru refacerea autostrăzii surpate între Sibiu și Orăștie. În ce stadiu sunt acum lucrările”