Noul ministru al Transporturilor spune că prioritățile sale cuprind printre altele redeschiderea A1 pe sectorul Săliște – Cunța. Acesta are un plan și pentru autostrada peste munți între Sibiu și Pitești.
Centura de nord a Capitalei, reluarea circulaţiei pe întreg tronsonul de pe A1 Sibiu-Orăştie, dar şi finalizarea studiilor de fezabilitate pentru capetele autostrăzii Piteşti-Sibiu sunt cele mai importante proiecte pe care le are pe masă noul ministru al transporturilor, anunța zf.ro. Studiile de fezabilitate reprezintă „cheia“ finalizării la timp a marilor proiecte de infrastructură, în condiţiile în care nerealizarea lor în mod optim a dus la apariţia întârzierilor pe actualele şantiere, unde constructorii au găsit peşteri sau situri arheologice, dar şi unde proiectul a fost modificat pentru a include pasaje speciale pentru trecerea animalelor.
„Din ce am văzut până acum, studiile de fezabilitate trebuie făcute mai bine, mai profund şi acest lucru încercăm să facem acum. Studiile nu trebuie să fie o decizie dacă faci sau nu faci ceva, ci reprezintă fundaţia teoretică. Dacă sunt bine făcute, asigură o derulare bună a proiectului. Scopul nostru este ca studiul de fezabilitate pentru Sibiu-Piteşti să fie făcut «state of the art» pentru a nu mai avea niciun fel de surprize tehnice, pentru ca proiectul să fie cât mai bine încadrat de la început, să nu apară lucruri neprevăzute“, a declarat Sorin Buşe, ministrul transporturilor, într-un interviu acordat pentru zf.ro. Sorin Buşe a efectuat în prima lună de mandat vizite pe cele mai importante şantiere, inclusiv pe A1 Sibiu-Orăştie.
Ministrul spune că reconstrucţia tronsonului de 225 de metri de pe tronsonul Sălişte-Cunţa al autostrăzii Sibiu-Orăştie este considerat cel mai mare proiect al CNADNR în care compania construieşte în regie proprie, fără a apela la companii externe. Pe tronsonul respectiv, construit de italienii de la Salini-Impregilio, au apărut crăpături încă la câteva zile de la inaugurarea din octombrie 2014, iar în vara anului trecut autostrada a început să se surpe, tronsonul respectiv nefiind construit corespunzător terenului.
„Nu poate fi vorba de o naţionalizare a lucrărilor de infrastructură, nu va putea fi niciodată, dar de la zero la ceva se poate realiza. Nicio organizaţie nu poate exista numai în sfera teoreticului, trebuie să aibă cunoştinţe de a face practic acel lucru. Trebuie să ai oameni care să ştie şi practic. Astfel de cunoştinţe se pierd dacă oamenii nu au şi abilitatea de a face“. Acesta opinează că în septembrie tronsonul o să fie redeschis circulației auto.