Proprietarii celui mai de lux magazin de mobila din România, spun ca dupa Bucuresti, cei mai multi clienti care cheltuie bani la Roche Bobois, provin din Sibiu, Cluj si Constanta.
Deşi vizează persoanele care nu au resimţit la fel de puternic criza, industria de lux nu a fost nici ea pusă la adăpost de scăderile din consum, iar martore pentru această situaţie stau spaţiile goale de pe Calea Victoriei, principala arteră de shopping de lux a României, a declarat pentru News.ro proprietarul magazinului de mobilă de lux Roche Bobois, Alina Dascălu.
Consumatorii de produse de lux sunt adeseori oameni fără expunere publică, care preferă să se bucure de calitatea produselor în mod discret şi personal, mai spune Alina Dascălu, care a deschis, în aprilie anul trecut, în franciză, primul magazin Roche Bobois din ţară, unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa globală a mobilei de lux, cu afaceri de peste 400 de milioane de euro.
Magazinul, deschis pe Calea Victoriei în urma unei investiţii de 650.000 de euro, a vândut în primele opt luni de prezenţă pe piaţa locală obiecte de mobilier şi de deign interior în valoare de 475.000 de euro. Pentru anul în curs, Alina Dascălu estimează încasări duble, de peste 800.000 de euro.
”Cele mai solicitate produse sunt canapelele, urmate de mese de dinning cu scaune şi nu în ultimul rând de accesorii – covoare, vaze, lămpi. Românii preferă produsele complexe care înglobează atât elemente de design, cât şi elemente de funcţionalitate multiplă”, potrivit antreprenorei care deţine franciza Roche Bobois pentru România.
Clientii, care la o vizită în magazin lasă, în medie, 11.000 de euro la casa de marcat, cheltuiesc cel mai mult în lunile aprilie – iunie şi septembrie – decembrie, spune Dascălu. Cea mai mare comandă înregistrată anul trecut a fost de circa 50.000 de euro pentru mobilarea unui apartament.
Cei mai mulţi clienţi ai magazinului de mobilă de lux sunt din Bucureşti, având în vedere că aici este concentrată cea mai mare parte a oamenilor cu putere financiară, dar Alina Dascălu spune că are cereri şi din Cluj, Constanţa sau Sibiu, şi chiar din Sofia şi Chişinău.
La nivel global, Roche Bobois, considerat cel mai mare retailer francez de pe segmentul high-end, deţinut de familiile Roche şi Chouchanm, are 250 de magazine în 50 de ţări, din care 100 sunt proprii, iar restul sunt francize. Pentru următorii doi ani, partenera francezilor pe piaţa locală nu are planuri de expansiune, cel de-al doilea magazin urmând să fie deschis în 2018, tot în Capitală.
Produsele de lux deţin aproximativ 7% din totalul comerţului de mobilă din România, estimat la peste 700 de milioane de euro, potrivit jucătorilor din piaţă.
Pe lângă Roche Bobois, pe piaţa de mobilier de lux mai activează retaileri precum Class Living, Ethan Allen, Innova sau La Maison Coloniale. Sursa: news.ro