master planul de transport al româniei s-a modificat. ce s-a hotărât legat de autostrada sibiu-piteşti
FOTO arhivă

tunel autostrada

Master Planul General de Transport al României a fost revizuit, pentru că, spune Ministrul Transporturilor, în cuprinsul său erau o serie de erori. Dan Costescu spune că nu mai pot fi modificate proiectele care sunt cuprinse în Master Plan, nici adăugate altele noi, pentru că se doreşte aprobarea lui până în vară.
Autostrada Sibiu-Piteşti însă rămâne o prioritate, dar în opinia europarlamentarului Marian-Jean Marinescu ar trebui modificată lista de priorități cuprinsă în Master Plan, astfel încât aceasta să fie stabilită pe criterii strict economice.

master planul de transport al româniei s-a modificat. ce s-a hotărât legat de autostrada sibiu-piteşti

„POIM stabilește lista de priorități, Master Planul este o strategie până chiar după 2030, deci cred că discuția acolo se poate duce altfel, pentru că acolo trebuie să arăți pe unde vrei să ai cale ferată și autostradă și, eventual, o programare în timp. Însă, POIM decide ce proiecte de infrastructură se vor finanța în 2014-2020. Dacă vă uitați în acest program, acum se pot finanța proiecte de pe Coridorul IV. Sunt trecute proiectele de pe Coridorul IV, care înseamnă Sibiu — Pitești și zonele care nu au fost terminate în exercițiul financiar trecut. Și mai este un singur proiect, un drum expres de la Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău. Eu cred că există alte priorități înaintea acestui drum expres — nu văd utilitatea acestui drum expres — cum ar fi conectarea Moldovei de Transilvania sau conectarea Olteniei de Banat, ceea ce înseamnă conectarea acestor două regiuni sărace cu Europa. Nu ajung fondurile, bineînțeles, dar așa cum ajung pentru un drum expres Ploiești-Bacău, existând deja un drum semi-expres în această zonă, poate să se facă o altă zonă. Bani nu sunt pentru a satisface toate dorințele acum, este evident, dar trebuie să existe o listă de priorități și trebuie stabilită pe niște criterii strict economice”, a explicat el.
Potrivit acestuia, criteriile care stau la baza stabilirii listei de priorități ar trebui să fie dezvoltarea economică a zonei respective și crearea de noi locuri de muncă.
„Unde trebuie să ducem infrastructură ca să dezvoltăm economic zona și să creăm locuri de muncă? Acestea sunt criteriile, cred eu, cele mai clare pentru a stabili o listă de priorități, iar criteriile și modul în care s-au calculat acele puncte de către consultant în Master Plan creează foarte multe întrebări. Atâta timp cât prima autostradă din România în Master Plan care trebuia construită pe scenariul economic și mediu era Bacău-Pașcani, eu nu cred în aceste criterii. Prima autostradă, Bacău-Pașcani, fără a avea alte autostrăzi construite până acum. De aceea, eu cred că trebuie revăzute aceste criterii tocmai pentru a încerca să dezvoltăm zonele care au nevoie de dezvoltare economică”, a punctat Marian-Jean Marinescu.
O delegație a Comisiei Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European, condusă de Michael Cramer (Germania), s-a aflat în vizită oficială, miercuri, la sediul Ministerului Transporturilor.
Din partea României au participat atât reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, conduși de ministrul de resort, Dan Costescu, cât și ai CNADNR și CFR SA, reprezentanți ai Ministerului Fondurilor Europene, conduși de ministrul Aura Carmen Răducu, și ai Ministerului Afacerilor Externe, conduși de Silvia Davidoiu, coordonator național al Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării.

Sursa www.agerpres.ro

Ultima oră

Comentariul meu

Publică