Compania Naţionala de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anuntat marti prin vocea directorului general ca lucrarile de reparatii la tronsonul de autostrada demolata intre Sibiu si Orastie, vor incepe in luna aprilie.
Lucrările de remediere a tronsonului de autostradă Orăştie-Sibiu, închis în septembrie 2015 între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor grave probleme care au dus la demolarea unui segment de câteva sute de metri, vor începe în luna aprilie, a declarat, marţi, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, într-o conferinţă pe teme de infrastructură, anunta news.ro.
De asemenea, săptămâna viitoare va fi lansată licitaţia privind contractul pentru expertizarea lucrărilor la lotul 3 al autostrăziiOrăştie-Sibiu.
„În aprilie încep efectiv lucrările de reparare a autostrăzii Orăştie-Sibiu. Nu putem discuta de o valoare exactă până nu vom avea un proiect tehnic. Soluţia cu cele mai puţine riscuri şi o durată cât mai mică de execuţie este aceea de a executa lucrările în regie proprie”, a spus Homor.
CNADNR va folosi utilajele proprii, la care se adaugă utilaje închiriate şi materiale de construcţii necesare. Compania de stat estimează că remedierea defecţiunilor va costa cel mult 5 milioane de euro.
Problemele au apărut, iniţial, pe o porţiune de 200 de metri din autostrada Sibiu-Orăştie, deschisă în noiembrie 2014, chiar înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale. Bucata de autostradă a fost demolată şi trebuie refăcută complet, însă porţiunea cu probleme s-a extins la circa 600 de metri.
În legătură cu autostrada Sibiu-Piteşti, şeful CNADNR a mprecizat că traseul va fi stabilit în câteva zile, iar studiul de fezabilitate pentru autostrada peste munţi va fi gata până la sfârşitul acestui an.
„La începul anului 2018 încep lucrările pe mai multe secţiuni. Cel mai târziu, autostrada Sibiu-Piteşti va fi deschisă traficului în anul 2021”, a afirmat Homor.
CNADNR şi-a planificat investiţii de 2,24 miliarde lei în acest an şi estimează venituri totale de 5,8 miliarde lei, potrivit planului de buget al companiei.
Până la finalul anului, CNADNR vrea să lanseze cel puţin două licitaţii, pe patru ani, pentru întreţinerea autostrăzilor şi drumurilor naţionale pe timp de iarnă.
România are, în prezent, 711 kilometri de autostradă în circulaţie, iar multe dintre proiectele în lucru au întârzieri majore. În plus, lucrările la unele tronsoane sunt blocate, în prezent, de lipsa autorizaţiilor de construcţie sau a celor de mediu.Pentru acest an, CNADNR şi-a propus să deschidă traficul pe încă 95 de kilometri de autostrăzi, însă specialiştii se aşteaptă la inaugurarea a cel mult 75 de kilometri.sursa: news.ro