Autoritatea care are în sarcină să ducă la bun sfârșit proiectul celei mai dorite autostrăzi din România, a decis să ia în calcul doar două din cele șapte trasee pe care le-a supus dezbaterilor publice în ultimele luni.
Două este numărul traseelor care au mai rămas în cursa pentru autostrada Sibiu – Pitești. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) are în analiză două alternative de traseu pentru construirea autostrăzii Pitești-Sibiu care nu sunt însă cu mult diferite una de cealaltă, anunta digi24.ro. Invitat la postul de televiziune Digi24, Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a afirmat că ”au rămas două (soluții de traseu – n.red.) în finală, din cele șapte, mai precis traseul 1 și traseul 7, niciunul nu are lungimea de 100 de kilometri, unul are 122,9 și altul 119”.
În toamna anului trecut existau însă doar cinci variante de traseu. ”Două trasee au fost sugerate ulterior de către JASPERS”, explică un oficial al CNADNR care a refuzat să fie citat. JASPERS este entitatea însărcinată de Comisia Europeană cu analiza proiectelor de infrastructură trimise de România spre finanțare.
Traseele cele mai scurte, favorite!
Primul traseu, unul dintre cele două trasee menționate de Costescu, seamănă foarte mult cu cel apărut în studiul de fezabilitate din 2008. Singura diferență este că traseul din 2008 este situat mai la vest decât cel actual în zona localităților Crâmpotani și Curtea de Argeș. Acest traseu are o lungime de 122,3 kilometri, fiind cu aproape un kilometru mai lung decât cel analizat în 2008 (121,5 kilometri). Restul de trei trasee propuse în toamna anului trecut au lungimi cuprinse între 125 și 130 de kilometri și, asemenea traseului din 2008, ies din calcul la selecția traseului final. Potrivit informațiilor Digi24.ro, primului traseu din pachetul de cinci i se adaugă la analiză unul din cele două trasee sugerate de JASPERS. Acesta ar fi cel mai scurt, cu o lungime de 119 kilometri.
Alegerea unei soluții finale de traseu este însă partea cea mai ușoară. De abia după ce este selectată aceasta, poate începe studiul propriu-zis și pot fi făcute foraje geotehnice. Ministrul Costescu recunoaște: ”Proiectul stă în cealaltă parte a studiului de fezabilitate. Practic în studiile geo stă această analiză și de asta a și fost întârziat”, a spus ministrul.
Speranțele sunt că studiul va putea fi încheiat până la finele acestui an, astfel încât anul viitor să poată începe proiectarea autostrăzii și apoi licitarea lucrărilor. Termenul avansat de CNADNR pentru încheierea acestora, anume 2021, poate fi considerat un termen optimist dată fiind complexitatea proiectului. Sursa info: digi24.ro foto: wikipedia