INCREDIBIL – Autostrada închisă între Sibiu și Orăștie, avea crăpături înainte de inaugurare. Iată DOVADA!

autostrada1Vă vine să credeți sau nu, cu câteva zile înainte ca lotul trei al autostrăzii Sibiu – Orăștie să fie deschis, cei de la CNADNR au mers în inspecție, iar în raportul făcut la fața locului s-a specificat faptul că aceasta era deja CRĂPATĂ înainte ca mașinile să primească undă verde ca să circule pe ea.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România(CNADNR) a pus în pericol viața oamenilor care au circulat pe lotul 3 de autostradă Orăștie-Sibiu, în perioada 14 noiembrie 2014-7 septembrie 2015, potrivit raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor, Dan Costescu, anunta capital.ro. Cu patru zile înainte de inaugurare, inspectorii CNADNR au fost să verifice lucrările, iar autostrada era deja crăpată, se arată în raport. Cu toate acestea, inaugurarea s-a făcut, fiind an electoral pentru prezidenţiale.
Victor Ponta spune ca nu a fost înștiințat de CNADNR despre faptul că e crăpată autostrada, nici înainte nici după inaugurare.
Fiecare persoană care a mers cu mașina pe autostradă, în perioada 4 noiembrie 2014-7 septembrie 2015, între Sibiu și Deva, i-a fost pusă viața în pericol. Decizia oficialilor CNADNR de a deschide traficul pe lotul 3 de autostradă Orăștie-Sibiu, care ulterior a crăpat și a fost închisă, a însemnat „asumarea unui risc nejustificat privind siguranța circulației”.
În raportul Corpului de Control al ministrului Transporturilor, Dan Costescu, privind modul în care șefii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România au derulat proiectele și contractele, în perioada 2013-2015, deținut în exclusitate de Revista Capital, inspectorii au precizat că autostrada demolată Orăștie-Sibiu s-a crăpat înainte cu patru zile de inaugurare.
În nota de constatare din 10 noiembrie 2014, comisia nominalizată de oficialii CNADNR pentru a verifica stadiul lucrărilor lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, a descoperit că, „în zona în km 43+855- 44+200 pe partea dreaptă a autostrăzii prezintă crăpături și fisuri multiple cauzate de alunecarea terenului, drept pentru care solicităm realizarea unor studii geotehnice, urmând ca în baza analizei acestora, proiectantul să dea o soluție de remediere”. “Comisia de inspecție a constatat clar că mai sunt lucrări dintre care unele necesare pentru asigurarea corpului autostrăzii și a siguranței circulației. (…). Membrii comisiei care au întocmit nota de constatare au făcut parte și din comisia de preluare a autostrăzii, deci aceștia cunoșteau faptul că mai sunt lucrări de executat. Perioada foarte scurtă dintre data notei de constatare 10.11.2014 și data procesului verbal de predare-preluare 13.11.2014 (2 zile) conduce la concluzia că lucrările stabilite care au rămase de executat până la deschiderea traficului rutier nu au avut timpul necesar pentru a fi executate”, potrivit datelor prezentate în raport.

Cine sunt principalii responsabili pentru dezastru
Inspectorii Corpului de control consideră că, „decizia conducerii companiei de a lucrările executate în cadrul contractului a fost nefundamentată, în neconcordanță cu prevederile contractului și a presupus asumarea unui risc nejustificat privind siguranța circulației. „Persoanele responsabile sunt Narcis Neaga, Renata Bendeac, Raul Mag, fost director implementare proiecte autostrăzi și drumuri expres și membrii comisiei de inspecție, aceeași cu membrii comisiei de preluare”, este precizat în documentul aflat pe masa procurorilor DNA.
Din concluziile prezentate de inspectori privind contractul lotului 3 de autostradă Sibiu – Orăștie, lot 3 reiese că structura rutieră a fost executată neglijent, pentru straturile asfaltice nu au fost respectate grosimile, gradul de compactare pentru stratul de uzură este la limită, aspectul probelor în carote este sfărâmicios, stratul de balast prevăzut în proiect nu a fost identificat în sondajele efectuate, iar pentru fundația din balast sunt prezentate date foarte puține privind calitatea execuției. Inspectorii au precizat că membrii comisiilor și foștii directori riscă închisoare de la un an la 5 ani.
„Proiectarea, verificarea, expertizarea, realizarea unei construcții, ori modificări ale acesteia fără respectarea reglementărilor tehnice privind stabilitatea și rezistența, dacă în acest caz este pusă în pericol viața sau integritatea corporală a uneia sau mai multor persoane, constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la un an la 5 ani și interzicerea unor drepturi”, au menționat inspectorii Corpului de control al ministrului Dan Costescu.
Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare ne-a precizat că exista “un risc iminent de pierderi de vieți”.
„Guvernul condus de Victor Ponta a inaugurat un lucru prost făcut. Nu trebuia deschis lotul 3 de autostradă Orăștie-Sibiu înainte de prezidențialele de la sfârșitul anului 2014. Înaine de inaugurare, în patru locuri corpul autostrazii s-a deplasat, costurile suplimentare pentru repararea autostrăzii sunt de cel puțin 40 milioane de euro”, ne-a declarat Nazare. Sursa: capital.ro

Ultima oră