Din bugetul de peste 535 milioane lei, primăria Sibiu a alocat pentru investiții într-o primă fază, aproape 170 milioane. S-a stabilit deja strategia și cum se vor cheltui acești bani.
“Pentru finanțarea acestei liste de investiții am alocat într-o primă fază 169,4 milioane lei. Am grupat aceste investiții pe linii strategice de dezvoltare. Prima linie este continuarea investițiilor în infrastructura rutieră care se desfășoară pe trei paliere: din fondurile noastre proprii, din credite și aici mă refer la contractul de credit pe care l-am încheiat în luna decembrie cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar cea de-a treia modalitate de finanțare este cea mixtă, adică din fonduri proprii și atrase.
În ceea ce privește investițiile finanțate din mijlocele proprii, în anul 2016 vom reabilita 26 de străzi de pământ: Doamna Elena Cuza, Toamnei, Castorului, Cindrelului, Ecaterina Teodoroiu, Mureșului, Crișului, Odessa, Crinilor, General Aldea Sandu, Tohan, Petru Poni, Vânătorilor, Zorilor, Ceaikovski, Lupeni, Munteniei, Principatele Unite, Strungului, Ecaterina Varga, Ogorului, Ana Ipătescu, Niță Octavian, Mălinului, Frezorilor și probabil strada Lăptăriei, dacă SC Apă Canal finalizează lucrările pe care le are de executat. Lista de investiții include și câteva străzi mai mici din cartierul Lazaret.
Din fondurile proprii ale Municipiului Sibiu vom începe și lucrările în cartierul Dioda. La ora actuală procedura de achiziție este în curs, cele șase oferte primite aflându-se în evaluare. Dacă nu vom avea contestații, estimăm că lucrările vor începe în luna mai sau iunie a acestui an. Pentru anul acesta este propusă și începerea lucrărilor în cartierul Hipodrom II. Prima porțiune în care se va interveni este cea cuprinsă între Oituz și strada Mirăslău. Porțiunea dintre strada Mirăslău și strada Nicolae Iorga va intra în lucru în anul 2017”, a explicat marți Astrid Fodor, primarul interimar al Sibiului.
Din fonduri proprii se vor amenaja și două sensuri giratorii: unul pe strada Bâlea la intersecție cu strada Ștefan cel Mare și cu strada Moldoveanu și unul la intersecția străzii Maramureșului și strada Profesor Aurel Popa. În cazul acestui se va relua procedura de achiziție, contractul încheiat în anul 2015 cu DPC fiind reziliat din cauză că lucrările nu au demarat la timp.
La capitolul reparații străzi, Primăria Sibiu și-a propus ca în anul 2016 să finalizeze reabilitarea străzilor din beton. Proiectul a început în 2015 cu reabilitarea străzilor de beton situate în cartierele Valea Aurie și Terezian. În 2016 se vor moderniza acest tip de străzi din cartierele Valea Aurie și Broscărie, aleile betonate din spatele blocurilor de pe șoseaua Alba Iulia, cele din zona străzii Oțelarilor și cele din zona străzii Rusciorului.
La capitolul reparații la carosabil și trotuare, pentru anul 2016 sunt prevăzute intervenții pe cinci străzi: Aleea Filozofilor, Iosif Velceanu, Turismului, Onisifor Ghibu și Petrila. Se vor reface de asemenea și covoarele asfaltice în mai multe puncte din oraș.
“În ceea ce privește lucrările de infrastructură finanțate din creditul BERD, pentru anul viitor ne-am propus să deschidem șantiere pe 17 străzi incluse în trei pachete: zona Marmeladă, zona Lupeni și zona Obor – Viitorului. Criteriul după care ne-am ghidat în selectarea acestor străzi a fost în primul rând existența proiectelor tehnice pentru a câștiga timp, un al doilea criteriu fiind ca societatea de gaz să fi executat lucrările de modernizare pe aceste străzi” (Astrid Fodor, primarul interimar al Municipiului Sibiu)
Din finanțare mixtă asigurată de Primăria Sibiu și din fonduri norvegiene va fi realizat proiectul Calea Verde pentru o Dezvoltare Durabilă în cadrul căruia se va realiza infrastructura pentru coborârea rețelelor. Primăria a adresat rugămintea societăților deținătoare de rețele să prevadă în buget sumele necesare pentru coborârea cablurilor în subteran. În concluzie, la sfârșitul anului, pe cinci artere importante cabluri aeriene vor fi coborâte în subteran: șoseaua Alba Iulia, bulevardul Corneliu Coposu, bulevardul Victoriei, Calea Dumbrăvii și bulevardul Vasile Milea.
Se sfarseste anul si nu s-au apucat de reabilitat strada Ceaikovski…
Str Zavoi era prinsa pe lista strazilor finantate cu bani de la BERD, de ce nu e enumerata fiindca arata groaznic!
Dupa ce criterii se reabiliteaza strazile din zona Lupeni ? Se reabiliteaza doar strazile pe care locuiesc ..oaresce bastani ” ? In lista care a fost prezentata la sfarsitul anului trecut si pentru care se spunea ca lucrarile au fost contractate , apareau si strazile Porumbeilor ( care este un dezastru total , inclusiv canalizarea dar au inceput lucrarile pe strada Zorilor , unde carosabilul si canalizarea erau mult mai bune decat pe strazile mai sus mentionate ) . Oare sa fie de vina faptul ca pe strazile sus mentionate nu locuieste nici un fost sau actual grangur si pe strada Zorilor DA ?
Hello,
What about str Zavoi? There is at least 1000 persons here and we are destructing our cars very day !
Multumesc mult
Raspunzand intrebarii din titlu, eu ca cetatean al SIBIULUI cu domiciliul pe str. Munteniei , pot sa spun rarpicat si hotarat: NU!!!! De ce ? pentru ca aceasta strada, din cara o treime este ALEE ,desi se afla in centrul ORASULUI, cel putin dupa IMPOZITELE si TAXELE ce le platim – la cel mai ridicat nivel_ este tot din pamant si intr-o stare jalnica!!!! Desi , eu personal am facut mai multe demersuri la PRIMARIA SIBIU am primit nunai „promisiuni”. In ultimul raspuns de anul trecum am fost asigurat ca in acest an -2016 – se va face si aceasta strada-alee??? Asa ca : vom trai si vom vedea!!!! Sa fim sanatosi si rabdatori , cu stima CETATEANUL BURSUC din SIBIU.