Noul ministru al Transporturilor ne da o veste proasta legat de autostrada INCHISA intre Sibiu si Orastie

autostrada surupataMinistrul Transporturilor, Dan Marian Costescu.a anuntat marti ca lotul inchis din autostrada Sibiu – Orastie va mai ramane inchis o perioada buna de timp. Acesta spune ca trebuie respectate anumite proceduri legat de acea portiune de autostrada, la care sunt probleme.

Lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, inaugurat în noiembrie 2014 şi închis în septembrie 2015 între localităţile Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, va rămâne închis atâta timp cât o vor cere procedurile de siguranţă, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu.
„(Autostrada, n.r.) va sta închisă atâta timp cât vor cere procedurile de siguranţă şi procedurile pentru stabilire. Nu se poate lua o decizie politică în care cineva să dea drumul la circulaţie, sunt nişte analize care se fac, s-au prelevat probe, s-au luat carotele, s-au dus la laborator şi în această expertiză se lucrează şi la soluţia tehnică. Fără soluţie tehnică nu putem să ne asumăm riscul ca după câteva luni să constatăm următoarele crăpături şi să o ţinem aşa într-un lanţ infinit. E o problemă de responsabilitate şi responsabilitatea se face cu paşi mici şi legali”, a afirmat Costescu.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au anunţat anterior că circulaţia va fi reluată în decembrie.
Costescu a arătat, la o vizită pe şantierul magistralei de metrou M4 Parc Bazilescu – Depoul Străuleşti, că România va încheia 2015 cu mai puţini kilometri funcţionali de autostradă decât avea la începutul anului, din cauza închiderii câtorva tronsoane.
„Autostrăzile sunt prioritarea numărul unu a României la nivel de public. (…) Sunt mai puţini kilometri de autostradă, dar acei kilometri care sunt sunt siguri, se poate circula pe ei. O să remediem şi această problemă şi vom reda circuitului şi acei kilometri de autostradă”, a spus Costescu.
Întrebat dacă se va întâlni cu conducerea companiei italiene Salini-Impregilo, constructorul lotului, el a arătat că va analiza care poate fi implicarea unui ministru sau a unui secretar de stat în activitatea constructorului şi nu va încerca să deranjeze „mersul normal al lucrurilor”.
„Dar asta nu înseamnă în niciun caz că ei pot fi lăsaţi să scape lucrurile de sub control”, a menţionat ministrul Transporturilor.
Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost închis traficului la începutul lunii septembrie, între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanţii CNADNR spunând că problemele au apărut din cauza „execuţiei necorespunzătoare a lucrărilor”. La doar o săptămână de la inaugurarea lotului 3 au apărut primele fisuri în carosabil. Atunci, CNADNR anunţa că era vorba despre „fisuri superficiale”, care vor fi remediate pe banii constructorului, întrucât drumul se află în garanţie.
Lotul respectiv a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale, la eveniment participând ministrul de la aca dată al Transporturilor, Ioan Rus, şi fostul premier Victor Ponta.
Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 km au fost afectaţi de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul 3, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.

Ultima oră