Producătorul mondial de airbag-uri și centuri de siguranță, a primit o lovitură dură în aceste zile. Unul din principalii clienți al celor de la Takata, a decis să renunțe la colaborarea cu această firmă. Honda a anunțat în aceste zile că mașinile construite nu vor mai avea airbag-uri făcute de Takata.
Niciuna dintre maşinile care urmează să fie construite de Honda nu vor mai avea airbag-uri produse de Takata, o companie care are peste 50 de fabrici în toată lumea, printre care două la Arad şi una la Sibiu.
Reprezentanţii mărcii Honda, unul dintre cei mai mari clienţi ai Takata, cred că producatorul de componente auto a manipulat testele de siguranţă şi le-a interpretat greşit. Honda a cerut companiei Takata să angajeze un terţ care să efectueze controlale asupra componentelor auto, relatează CNN.
„Honda se aşteaptă ca furnizorii ei să aibă în permanenţă un comportament integru şi suntem profund deranjaţi de presupusul lor mod de acţiune ”, au spus reprezentanţii Honda.
Aceasta este ultima criză de care s-a lovit compania japoneză Takata, care acum se confruntă cu o cădere catastrofală din cauza airbag-urilor defecte, care pot exploda atunci când sunt activate, împroşcând bucaţi de metal. Până acum, cauza aceasta a fost ascociată cu opt decese, unul în Malaezia şi şapte în SUA.
Autoriţăţile de reglementare din domeniu din SUA, National Highway Traffic Safety Administration, au amendat Takata cu 70 milioane de dolari pentru airbag-urile făcute de mântuială. Dacă nu se va conforma măsurilor de siguranţă impuse, riscă să mai primească o amendă de 130 milioane de dolari. În plus, companiei Takata i s-a cerut să nu mai producă componente similar cu cele despre care se ştie că sunt defecte, iar aceasta a fost de accord să nu ma preia noi comenzi.
„Ani la rând Takata a construit şi a vândut produse defecte, a refuzat să recunoască defectul şi nu a oferit informaţii complete autoriţăţilor de reglementare, clienţilor sau publicului”, au spus reprezentanţii Honda pentru CNN.
20 la sută din angajați sunt în Sibiu și Arad
19 milioane de maşini au fost chemate înapoi în service în SUA, incidentul afectând mai multe companii producătoare de maşini recunoscute la nivel mondial, printre care Ford, Nissan şi Toyota. În ultima lună, mai puţin de 23% dintre maşinile care au fost rechemate în service au fost remediate. Întârzierile au apărut din cauza unui deficit de piese de schimb.
Takata Corporation este unul dintre cei mai mari producători de componente auto de pe piaţa din România, activând cu denumirea Takata România SRL. Compania deţine două fabrici la Arad, pentru producţia de volane auto, centuri de siguranţă şi airbag-uri şi o fabrică la Sibiu, pentru producţie de airbag-uri. În 2009, Takata avea în jur de 6000 de angajaţi în România, iar la nivel modial în jur de 35.000. sursa: zf.ro