o altfel de școală la sibiu prin fondul științescu și fundația comunitară. una de succes!

dsc_4772Fundația Comunitară Sibiu a implementat “Fondul Ştiinţescu” din dorinţa de a aduce împreună o comunitate de oameni pasionaţi de educaţia STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), oferind finanțări destinate sprijinirii proiectelor educaționale pentru următoarele generaţii de inovatori.

“Fondul Științescu” își dorește să arate prin inițiativele și proiectele finanțate că științele pot fi interesante și incitante, că reprezintă o lume fascinantă care merită descoperită de tineri, pentru înțelegerea unor fenomene simple cu aplicabilitate în viața de zi cu zi, până la deschiderea unui orizont profesional în plină dezvoltare și de viitor.
Prima ediţie a însemnat 15 proiecte finanțate, 121.317 lei suma totală a fondului, 1889 de beneficiari direcți, 6654 ore de volunariat oferite, 81 membri în echipele de proiect.
Fondul Științescu implementat în Sibiu de Fundația Comunitară Sibiu (FCS), alături de Romanian-American Foundation şi partenerii locali ITNT, Visma Software, IQUEST, EBS România, KeepCalling, GITS și a fost sprijinit de Inspectoratul Școlar al Județului Sibiu, RoboFun, Universitatea „Lucian Blaga” și librăria Habitus.
Fundația Comunitară Sibiu este un finanțator privat local care identifică, promovează și finanțează inițiative și proiecte ale comunității sibiene — ONG-uri, grupuri de inițiativă, companii, persoane fizice — contribuind astfel la dezvoltarea locală. Fondurile sunt colectate, administrate și distribuite transparent prin intermediul burselor sau a granturilor.
În același timp, FCS pune la dispoziția companiilor sibiene care doresc să se implice în comunitate, servicii de consultanță pentru identificarea domeniilor pe care acestea le pot susține și a mecanismelor prin care pot contribui la dezvoltarea comunității.

Proiectele finanţate de “Fonsul Ştiinţescu”:
1. Electronică, robotică și programare cu 8 roboți Sparki bazați pe Arduino
Proiectul a oferit acces la o temă tehnică și stiințifică foarte recentă care nu este încă disponibilă în programa standard școlară. Beneficiarii au participat la un curs practic de programare simplă a unui robot bazat pe platforma Arduino și au dobândit cunoștințe pentru a dezvolta proiecte practice de programare a sistemelor Arduino.
2. Connecting the DOTS
Elevii au fost încurajați să descopere singuri partea ”teoretică” folosind platforme online, iar partea practică, creativă și aplicată a fost exersată în ”clasă” la Central Hub, în cadrul unor workshop-uri sub îndrumarea persoanelor cu experiență în domeniu. Experiențele de pe perioada vacanței de vară pot ”simula” modul cum ar putea evolua activitatea la clasă din timpul școlii.
3. WeDoEveryThing
Echipa proiectului și-a propus ca printr-o maniera atractivă, amuzantă, teoretică și practică, bazată desigur și pe joacă (activitatea preferată a copiilor) să-i învețe pe elevi despreprincipiile de bază ale stiințelor naturii, fizicii, matematicii și ingineriei cu ajutorul kiturilor educaționale motorizate și programabile.
4. Skip to the Future
Proiectul a oferit elevilor de clasa a XI-a șansa de a vedea și de a participa efectiv lacare este procesul de dezvoltare a soluţiilor software și hardware din perspectiva unui inginer. Au aflat aceste lucruri de la oameni care lucrează în domeniu și care și-au dedicat cariera stiinței și ingineriei.11878908_515416575283831_6531725506573571098_o
5. Lucrările practice de laborator
Rezultatul final al proiectului a fost realizarea unui opţional interdisciplinar și promovarea acestuia elevilor claselor a X-a. Un alt punct al proiectului a urmărit îmbunătăţirea bazei de materiale a Colegiului Naţional „Samuel von Brukenthal”.
6. Stibiu
Echipa proiectului și-a dorit să dea mai departe din pasiunea lor pentru știință, motiv pentru care au reușit să implice 20 de liceeni în realizarea unor videoclipuri educative pe diferite tematici.
7. Clubul Tehnic Sibiu
Clubul Tehnic Sibiu este un program educaţional cu o durată de aproximativ 4 luni pentru 30 copiii cu vârste cuprinse între 8 – 14 ani cu scopul de a descoperi şi dezvolta abilităţi tehnice şi practice în rândul acestora şi de a transmite celor mici pasiunea pentru electronică şi radiocomunicaţii.
8. Proiectul Interdisciplinar Mate-Bio-Fizică “Aurel Vlaicu”
Acest proiect reprezintă o variantă la abordarea tradițională monodisciplinară și teoretică în gimnaziu. În cadrul proiectului a fost promovată învățarea bazată pe investigație, cu abordări interdisciplinare la matematică și științe. Acest lucru s-a realizat prin activități la clasă și în afara orelor, respectiv un concurs și o tabără cu abordări interdisciplinare mate-bio-fizică.
9. Y Lead Techonlogy
Este un proiect inovativ adresat elevilor de liceu care au avut posibilitatea să acumuleze cunoștințe despre limbaje de programare C/C#/OOP respectiv HTML/CSS/SQL/PHP pe care le-au pus în practică. Aceștia au avut ocazia să își dezvolte abilitățile de lucru în echipă și au experimentat un mediu de lucru multicultural.
10. Sci Fun
Copiii din clasa a şasea ai Colegiului National „Ocatavian Goga” din Sibiu au descoperit lumea ştiinţelor într-un mod interactiv. Aceștia au fost împărțiți în 4 grupe şi au participat în laboratorul de chimie al liceului la 14 experimente diferite care au adus în prim-plan importanţa luminii, moduri de a crea lumină şi influenţa acesteia în viaţa de zi cu zi.
11. Mediaș – de la cetate medievală la cetate a științei
Proiectul nostru şi-a propus să încurajeze în rândul elevilor pasiunea pentru ştiinţe şi tehnologie. Activitatea de realizare a machetei oraşului, desfăşurată în forme variate şi accesibile vârstei au pus elevii în situaţia de a-şi activa cunoştinţele însuşite în lecţii şi de a le aplica în îndeplinirea unor sarcini cu caracter practic, într-o atmosferă liberă, relaxantă. Activităţile la calculator s-au desfăşurat folosind aplicaţiile oferite gratuit de Google.dsc_6801
12. Magic Science
Pentru că orele de științe se desfășoară în săli de clasă fără ca profesorul să le propună copiilor realizarea unor experimente, interesul copiilor pentru științe (fizică,chimie) a scăzut. Proiectul și-a propus ca obiectiv principal trezirea interesului copiilor pentru studiul științelor prin joc, realizând experimente în club sau în spații neconvenționale. Acest proiect s-a adresat tuturor copiilor cu vârste cuprinse între 6 – 15 ani.
13. Workshopul de robotică
Ideea principală a proiectului a fost realizarea unor roboți autonomi în scopuri educative. Echipa proiectului a reușit să organizeze workshop-uri în diverse unități de învățământ în care au prezentat cât de ușor este să construiești un robot.
14. Laboratorul lui Ben
Proiectul “Laboratorul lui Ben” a avut ca scop introducerea copiilor în lumea microscopică. Pe parcursul a 8 întâlniri, copiii au studiat cu ajutorul microscopului diferite elemente din natură: minerale, roci, vegetale, flori, insecte, microorganisme și corpul uman.
15. Grădinile viitorului în spatial urban
Proiectul s-a adesat elevilor din clasele IX- XI și profesorilor de biologie din liceele municipiului Sibiu. In cadrul unui concurs, aceștia, organizați în echipe, au realizat șase grădini verticale de exterior în curtea Muzeului de Vânătoare „August von Spiess”.

Foto Gabriela Guzepan

Ultima oră

Comentariul meu