Târgul de Cariere de la Sibiu a fost vizitat, în cele două zile, de aproximativ 2.500 de persoane aflate în căutare de joburi, oportunități de internship sau stagii de practică și voluntariat.
În total, cele 35 de companii au libere peste o mie de oportunități în domenii diverse. Cele mai multe oportunități au fost în domeniile IT, inginerie, limbi străine și în industria alimentară și retail.
“La standul Kaufland, pe parcursul celor două zile de eveniment, echipa noastră a reușit să interacționeze cu circa 500 de candidați, iar 150 dintre aceștia și-au depus candidatura pentru una din pozițiile deschise în cele trei domenii mari de activitate ale companiei noastre – Vânzări, Logistică și Sediul Central. Principala motivație a candidaților a reprezentat-o faptul că suntem o companie internațională de succes, aflată în plină expansiune, care oferă stabilitate printr-o paletă variată de oportunități de carieră, însă puțini dintre aceștia aleg o dezvoltare profesională prin relocare. Ne orientăm către candidați cu un profil economic, vorbitori de limbi străine (germana reprezintă un avantaj), cu expunere internațională și activități extracuriculare“, a declarat Estera Anghelescu, Personnel Development & Employer Branding Manager la Kaufland.
Limba germană, un avantaj
Reprezentanții companiilor participante au declarat că observă o creștere a nivelului de pregătire a candidaților prezenți la târg. În plus, față de alte orașe, companiile au găsit mai mulți vorbitori de germană. Unele companii au programat déjà interviuri.
“Suntem interesați de IT-iști, vorbitori de engleză și preferabil și o a doua, de circulație europeană: germane, franceză, spaniolă sau italiană. Am participat și în alte orașe la Târgul de Cariere TdC, în Brașov și în Cluj-Napoca și am remarcat mici diferene de pregătire a tinerilor. La Sibiu și Brașov candidații de la evenimentele TdC au avut cunoștințe mai avansate de germane, ca vârstă fiind între 22 și 28 de ani, în timp ce la Cluj am văzut un public foarte tânăr, majoritatea studenți în primii ani“ afirmă Cristiana Bija, Marketing, PR&Internal Communication Specialist la compania Infosys BPO.
Compania vrea să angajeze o sută de persoane pentru cele două sedii din Praga și Brno până la finalului anului 2016.
Tinerii s-au arătat interesați și de programele de internship și de posibilitățile de practică.
“Printre studentii care studiază informatica la Sibiu, am descoperit un interes puternic față de internshipurile si trainingurile noastre și ne-am bucurat să putem prezenta și aceste programe. Pentru candidatii care se mută la Cluj pentru a colabora cu noi, avem pregătit un program de relocare, în implementarea căruia avem deja experiență“, declară Ancuța Gligan
HR Specialist la Evozon Systems.
În plus, compania Arvato Bertelsmann a căutat la Târgul de Cariere de la Sibiu vorbitori de germană, atât pentru Sibiu, cât și pentru Brașov.
“Cei mai mulți participanți au venit la târg țintit, știau ce post își doresc și au fost pregătiți să-și depună CV-urile. Sperăm să fie angajați în urma acestui eveniment de recrutare cât mai mulți dintre candidați“, precizează Louisa Olar, Project Manager Târgul de Cariere.
Persoanele care nu au reușit să ajungă la Târgul de Cariere și cele care nu au depus încă CV-ul pot aplica online pe site-ul www.targuldecariere.ro/sibiu.